söndag 8 december 2013

HONOLULU MARATHON

Dag 342
I går kväll. Softade i TV-soffan med vaimo. Loggade in på Honolulu Marathons hemsida. Kollade vilka startnummer mina HOP-HAB-vänner hade fått. Hittade dem alla. Och skickade en lycka-till-hälsning på fejan. "Lycka till Bjarne H, Christer N, Grels W och alla i den medföljande supporterskaran! God bless you all!" Sen kollade jag in hemsidans Hawaii-vyer. Armadis grannt! Helt klart en plats värt ett besök! Men då måste jag nog intensifiera min pantburksinsamling. Noterade att grabbarna springer på söndag. Men eftersom Hawaii ligger tolv timmar västerut så lär det nog dröja innan de är i mål. Gick och lade mig vid midnatt. Sträckte ut mina värkande ben. Zzzzz.
Vaimos Nokia väckte mig halv sex. Den hulda skulle i jobb. Jag svängde bara andra sidan till. Och fortsatte sova. Najs! Sov till nie. Steg upp. Hämtade ÖT. Och fortsatte i sängen. Steg upp igen. Kollade utetemperaturen. Nästan minus tie. Shitt! Hur gör jag med löpningen idag? Benen protesterade. Men päronskallen tystade ner gnällspikarna. Ute eller inne? Larsmo Maxi eller löpmatta? Kollade temperaturen igen. Elva-komma-åtta. Shitt! Det blir ju för tusan bara kallare! Drömde mig bort. Till Hawaii. Till palmer och stränder. Till sol och värme. Till shorts, tåånaskoa och bar bringa. Till löpning i lugnt tempo. Till dansande hula-hula-flickor........... Nej, Nej. Stopp och belägg! Nu skärper du dig! Du har ju för böveln en utmaning att fullfölja. Klä på dig! Å laga de ut! Okej, okej. Jaa, jaa. Jag skaa.
Pälsade på mig ordentligt. Och begav mig ut i kylan. Kändes inte så kallt faktiskt. Men benen gillade förstås inte. Fortsatte gnälla. Vi vill inte springa. Vi vill bara ligga på soffan. Vi vill kolla på världscupen i skidor. Jag struntade i deras gnäll. Och tog sikte på gröna butiken. Sen fortsatte jag ut mot Larsmovägen. Stannade då jag kom dit. Tre-komma-sex. Hämtade andan. Benen slutade äntligen gnälla. Kutade vidare söderut.  Passerade järnvägsbron vid roskgräve. Mötte Kari V. Vände om och slog följe med honom. Najs! Vi skiljdes åt vid Fitness. Jag återvände till Marstranden. Någorlunda fräsch.
Duschade. Och ställde mig vid spisen. Fixade käk åt trean och mig själv, broiler med ris. Broilern lyckades någorlunda. Riset sket sig. Sen skjutsade jag trean till Drakabussen. Han oroade sig för veckans program, barettmarschen. En sjuttio kilometers pina med full packning.
Efteråt gjorde jag ett besök hos mina föräldrar på Trädgårdsgatan. Senare i kväll skall jag på Jaro juniorernas styrelsemöte. Och i natt så skall jag följa hur det går för mina vänner i Honolulu Marathon. Hoppas att de startar på morgonen. Annars orkar jag nog inte vaka. Aloha!

Saldo: 11,5 km

Totalt: 3 385,7 km

Mål: - 34,3 km

Kanon: Under veckan loggade jag dygt nio mil.

Kalkon: En fullspäckad vecka väntar.

Inga kommentarer: