torsdag 7 november 2013

MINNESBILDER

Dag 311
I går kväll. Kollade på halv-åtta-hos-mej och sen Champions League, Borussia Dortmund-Arsenal. Bortalaget vann med uddamålet. Jippie! Gick och lade mig vid midnatt. Nöjd med dag trehundratio. Somnade tvärt.
Rullade ur sängen strax före fem. Käkade chia-gröt. Och ett par rostade mackor. Kaffe. Till jobbet med gula. Taru vid ratten. Sade att hon saknat mig. Jag förklarade varför.
I skolan. Förberedde dagens lektioner. Anmälde mig till en läroplanskurs i Tampere. Gjorde ett par tjänstemannabeslut. Morosoppa och hembakt till skollunch. Jättegott!
Efter jobbet. Direkt till Fitness. Drog på mig en vartalo-sukka. Och lade mig bekvämt till rätta för en LPG-behandling. Otroligt skönt. Efteråt kändes benen som pånyttfödda. Drog på Kinvarorna. Och kutade ihop en dryg tolva. I dag höll jag betydligt högre fart än i går, 5:44/km i snitt. rätt långt ifrån den fart jag brukar springa på mattan. Men ett klart fall framåt. Bastade och skyndade mig hem.
Käkade lite. Tre knackkorvar. Och en låda micro-franskisar. Kollade lite blogg-statistik. Noterade att niohundrafyrtioen läsare hade följt mitt inlägg från NYCM. Helt otroligt! Niohundrafyrtioen! Inlägget hade klättrat upp på andra plats. Efter "Pissigt värre" från den 8 april.
Sen kollade jag mina foton från NY. Mest stolt är jag över bilden från Arlanda. Där jag poserar tillsammans med min husgud Anders Szalkai. Men jag behöver fler bilder från själva loppet. För. Precis som efter förra NY-äventyret och Berlin Marathon har jag planerat att göra ett bildspel från resan. Till tonerna av Frankie Boys New York, New York. Men jag saknar ju bilder från själva loppet! Visserligen har jag redan beställt en Marathon-Photos svindyra cd med bilder på mig själv. Men det blir nog ett ganska tråkigt bildspel. Och bilderna där antingen vaimo eller jag dricker kaffe framför någon kauppa / byggnad lämpar sig inte heller så bra.
Plötsligt kom jag att tänka på mitt möte med Anders Forselius, Runners Worlds bloggare och multi-maratonman. Känd för RW:s läsare för att ha sprungit ett maratonlopp i samtliga USA:s delstater. Jag träffade honom strax före starten. Och. Han plåtade en glatt poserande 25132:a tillsammans med några svenska löpare. Strax före starten i den orangea corallen (startfållan). Men. Ännu bättre.  Han släpade också med sin kamera också under själva loppet. Kanske han har bilderna på sin blogg?  Jepp. Det hade han! En massa fina och framför allt roliga foton på löparna. Men också på den fantastiska publiken. Som bar plakat med fyndiga texter. Typ. "Hurry home Mum. I´m hungry" eller "Keep running! Nude cheerleaders in next mile" eller "Is that a gel in your pocket or are you happy to see me?" eller "Run You sexy son of a bitch" eller "I´m sure It seemed like a good idea 4 months ago!" eller "Wanna borrow my metro-card?". Men den bästa texten hade nog en tjej som strålade av lycka. Bar ett plakat med texten "Ryan, We are having a girl!" Man får väl utgå från att den gode Ryan åtminstone visste om att han skulle bli pappa. Jag laddade ner flera av herr Forselius sköna bilder. Hoppas han inte misstycker?
Efter fotoletandet fortsatte jag till ett styrelsemöte med Jaro junior. Och. I morgon fortsätter jag att beta av mina kilometrar. Antagligen på löpmattan. I stans bästa gym, Fitness Club.
 
Saldo: 12,5 km
 
Totalt: 2 989,9 km
 
Mål: - 120,1 km
 
Kanon: Anders Forselius bilder från NYCM 2013.
 
Kalkon: Många möten i min kalender just nu.
 

Inga kommentarer: