torsdag 14 november 2013

JUNIORAVSLUTNING

Dag 318
I går kväll. Kollade på halvåttahosmej. Hittade en tallrik Vaimos Gourmetsoup de Lux i jääkaappin. Trodde ju den var slut. Men den hulda hade sparat en skvätt åt mig. Vilken najs surprajs! Kände mig tusans trött efteråt. Kämpade för att hålla mig vaken. Lyckades till klockan tio. Nätt och jämt
Torsdagsmorgon. Veckans fjärde morgonlänk väntade. Off med gula. Dallas bakom gula ratten. Markus W i grannbussen. Med destination Vasa. Lång kö utanför den. Problem med kortläsaren. Stackars Markus! Stressade. Och pratade fult! Inte alls likt honom. Fick till slut hjälp av Dallas. Som unisont utsågs till morgonpassets hjälte. Off mot Bosund. Hoppade av i Holm. Kutade norrut. Kände genast att det skulle bli en jobbig resa. Andningen funkade dåligt. Benen kändes trötta. Och så blåste det motvind, förstås. Jobbade mig ändå i sakta mak fram till Bosund. Kände mig rejält sliten då jag äntligen kom fram. Duschade och tog itu med dagens agenda. Gillade skollunchen skarpt. Helmigröt och limpsmörgås. Käkade massor. Flera av mina kollegor var inte lika förtjusta. Jag tröstade dem med att de nog i sinom tid kommer att få lära sig att äta gröt. Senast på ålderdomshemmet.
Tog tvåans buss tillbaks till Jeppis. Från busstationen fortsatte jag direkt till Jarokansliet. Hämtade en massa pokaler som jag lastade i Jarobilen. Och. Hittade en gammal, men jättefin dokumentstrimlare som jag köpte till jobbet. Billig och bra var den dessutom. Därifrån till gymnasiet. Förberedde kvällens junioravslutningsparty. Kenneth M, Jan L och Sassa N hjälpte till. Med att rada ut stolar. Och färdigställa dignande prisbord. Först klockan halv sex var vi klara. Bara en timme före den första av två avslutningar. Gjorde en blixtvisit till Marstranden. Käkade havreflakes. Sprutade lite Rexona i kainalåna. Och bytte strumpor. Vilket nog behövdes. Enligt både Jan och Kenneth. Tillbaks till gymnasiet. Ordnade upp mina papper. Och inväntade de första gästerna.
Föga överraskande var spelarna från Jaro Rockets först på plats. Finklädda och på gott humör. Jag hade som uppgift att dela ut årsavgifter, medlemsavgifter och ett informationsblad åt alla. Det lyckades jag, mot förmodan, någorlunda bra med. Efter utdelning av minnespriser, kamratpokaler och  vandringspris bjöd vi festdeltagarna på saft och sockermunkar. Tror att de flesta gillade.
Jag utgår från att årets junioravslutning blir min sista som föreningsaktiv. Har tappat räkningen på hur många jag arrangerat. Men det är åtskilliga. Och. Om jag någon gång framöver medverkar så är det i så fall som farfar i publiken. Såheså!
I morgon bitti skippar jag nog aamulenkkin. I stället satsar jag mina sinande krafter på en dryg tolva på löpmattan i Fitness.

Saldo: 12,5 km

Totalt: 3 077,5 km

Mål: - 102,5 km

Kanon: Dokumentstrimlaren kommer jag att ha stor nytta av i jobbet.

Kalkon: Det är lite jobbigt med utmaningen just nu.

Inga kommentarer: