onsdag 20 november 2013

STILL STANDING

Dag 324
I går kväll. Kollade Sverige-Portugal. Spännande värre. Zlatan versus Ronaldo. Vilka lirare! Synd att inte båda slapp till VM! Hade lite svårt att somna efter thrillern på Friends. Näsdropp. Örngottet förvandlades till en sjö. Shitt!
Normal uppstigning i morse. Kranen rann fortfarande. Sömnskorv i grå-gröna. Gröt i halsen. Drack därför varm O'boy. Och tvingade i mig ett par smörgare. På med träningskläderna och off med gula. Steg av vid S-market i Holm. Cykelvägen var isig. Så jag tog det försiktigt. Kom till skolan halv åtta. Förberedde dagens lektioner. Och inväntade min skugga, Chridden P. Malin H från ÖT ringde. I dag var det tänkt att hon skulle göra en (exklusiv) intervju med mig. Nu hade hon fått förhinder. Föreslog att vi skulle skjuta upp frågestunden till torsdag. Ok, så jag. Men då får du komma hit till Bosund. För jag hade inte tänkt komma hem alls på eftermiddagen. Det gick Malin med på.
Efter skoldagens slut liftade jag hem med skuggan. Han verkade nöjd med sina dagar i mina fotspår. Strödde dessutom lovord över skolans elever och mina medarbetare. Sen hem en sväng. Käkade kalops, Burana och havreflakes. Kollade en kommentar i bloggen. En anonym läsare hade hört av sig kring hur man stoppar en förkylning. Fick följande intressanta råd av hen:
Gå till röda butiken. Handla 2 konservburkar "tonfisk och chili" av butikens eget märke. Väl hemma: Koka 2 portioner ris.(En till den hulda och en till dej). När 3 min av koktiden är kvar vrider du upp värmen och tömmer burken (burkarna)i kastrullen (ev kan du hälla bort hälften burkens olja före) . Låt värma 3-4min. Blanda om och avnjut risotton i skenet av ett ljus. Känn hur öronen, näsan och halsen öppnas. Snorogubbarna tappar forfästet helt. Kuren fungerar bäst vid annalkande förkylning då snorogubbarna ej hunnit klamra sig fast.(Gröna butikens burk fungerar inte, då den innehåller söt chili)
Tja. Det kan ju vara värt ett försök. Tyvärr har nog snoro-gubbarna redan greppat mina tonsiller. Kurkkun är ju sträv som sandpapper. Shitt!
Fortsatte till Jarokansliet. Möte kring årets Julgala, ett samarbetsprojekt mellan Jaro, Brahe och Jeppis Hockey. Jag fick i uppdrag att kolla vem som skulle ansvara för garderoben. Ringde Tony S. Han lovade genast ställa upp. Najs! Vänta lite, sa Tony. Min fru Mia hälsar och undrar om du är riktigt klok. Stiger upp och far på lenkki halv tre på natten! Jag bad Tony hälsa sin hulda att hon nog gjort en korrekt bedömning. Att jag absolut inte har alla hästar hemma. Men, tillade jag. Hälsa också att livet blir så mycket roligare om man är lite galen. Såheså!
Efter mötet pedade jag hem i mörkret. Kollade lite bloggstatistik. Hittills har mina 323 blogginlägg lockat 161 768 läsare. Det ger drygt femhundra läsare om dagen! Göta Petter! Aldrig kunde jag föreställa mig denna genomslagskraft.
I morgon siktar jag på en aamulenkki igen. Efter skolan blir jag intervjuad av Malin. Och senare på kvällen skall jag besöka Bosund hem och skolas julmarknad.
 
Saldo: 12,5 km

Totalt: 3 157,0 km

Mål: - 83,0 km

Kanon: Bloggen har nu över femhundra läsare om dan.

Kalkon: Snorogubbarna har kopplat ett nacksving på mig.

Inga kommentarer: