torsdag 10 oktober 2013

OVE SUNDBERG

Dag 283
I går kväll. Kände mig enormt besviken efter passet i Hamnskogen. Bestämde jag mig för att ta en ordentlig paus från löpningen. Hur länge vet jag inte. Vi får se. Under tiden
Trött i morse. Benen värkte. Käkade gröt. Off till jobbet. Härligt varmt löpväder ute. Störde mig lite! Inget speciellt på jobbet. Kanslijobb blandat med undervisning. Tog tvåans buss hem. Sen direkt till HH. Handlade lite godsaker till föräldragruppens höstmöte, senare på kvällen. Fortsatte till Öströms. Valde och beställde minnespris åt Jaros juniorer. Därifrån till idrottsgårdens mötesrum. Ställde i ordning videokanonen. Plockade fram limsa, pepparkakor och nötterna jag handlat vid HH. 
En pika-sväng till Marstranden. Såg att vaimo var hemma. Klämde därför i med en klämkäck hälsning, à la Ove 'Solsidan' Sundberg. En hälsning jag själv gillar skarpt. Brukar använda den. Jämt och ständigt. Tjeeenare mannen! Vaimo gillar den inte! Speciellt inte idag. Hungrig och trött efter en arbetsam dag på jobbet. Därför. Kommenderade hon mig tillbaks till ytterdörren. Kom in som folk! Och använd din egen röst! Jag accepterade. Lomade tillbaks till dörren. Låtsades komma in på nytt. Hälsade. Heeej, med min egen röst, tyckte jag själv. Faktiskt! Det tyckte inte vaimo. Tillbaks! Toinen yritys. Samlade ihop rynkorna och dubbelhakan. Lade rösten på exakt rätt tonläge. Hälsade. Hej! Hej själv, replikerade vaimo. 
Satte mig vid köksbordet. Käkade de sista dropparna av snålsoppan från i tisdags. Fortfarande armadis gooov. Plus en kevytviili. Vilade lite på soffan. Funderade på alternativa träningsformer för de dagar jag måste avstå från löpningen. Cykel? Njae, jag har ju en fin cykel. Men att trampa är ju  skitjobbigt för benen. Simning? Tja, varför inte. Men då borde man ju kunna simma. Ut och gå. För töögot! Styrketräning? Jo. Det kan jag nog tänka mig. Även om det inte är någon höjdare. Men. Magen och ryggen mår säkert bra av det. Skippar benövningarna. Så får det bli. Styrketräning för keskivartalo. Plus eventuellt någon kort simtur. Tjugofem meter hundsim fixar jag nog. 
Ettan ringde. Från Jepu. På väg hem. Skulle vikariera i någon stadsskola. Ville kolla att vi hittat hans nya bankkoder, bruna paret skor och en vindtät jacka. Det hade jag förstås inte. Vilket ettan inte gillade. Påstod i sten att jag hade gömt bort eller kastat grejorna. Suck!
Halv sex tog jag röda, rostiga. Åkte tillbaks till Idrottsgården. Gjorde de sista förberedelserna inför höstmötet. Träffade Lena L eller R i dörren till uimahalli. Tjeenare....Lena! Kom med på Pilates, föreslog hon. Tja, det skulle kanske passa mig bra. Huu nous!

Saldo: 0,0 km

Totalt: 2 863,8 km

Mål: + 33,8 km

Kanon: Solsidan lär snart komma med nya avsnitt.

Kalkon: Värkande ben.

Inga kommentarer: