måndag 21 oktober 2013

JAGADE LIGISTER

Dag 294
I går kväll. Satt i soffan och deppade efter Jaroförlusten. Kollade på Solsidan. Där man begravde Alex mamma. Inte speciellt muntert, förstås. Det var egentligen bara Ove "Tjeenare mannen" Sundberg som fick mig att dra på smilbanden. Sen rullade jag in mig i sänghalmen. Tog avsked av ännu en löpfri dag, en riktig paska-dag! Såheså.
Väcktes av Nokian, viideltä. Kollade genast framlåren. Tja. De kändes bättre än i går morse. Men. Inte optimala. Käkade fil med sesamfrön och gojibär, en magnesiumshot, vitaminpiller, kaffe och chiabröd. Off till busstation. Halt. Tog det jätteförsiktigt med Treken. Morsade på Helena G. Som är ute och går, joka aamu. Imponerande!
Inledde dagen med detektivarbete. Under veckoslutet hade gräsmattan bakom skolan haft påhälsning. För andra gången inom loppet av en vecka! Mopedhjul hade rivit upp fula sår i gräset. Suck! Tog med mig min kollega Jens L. Kollade igenom det inspelade materialet från skolans övervakningskameror. Rätt snart dök tre mopedister upp i rutan. Bingo!
Lämnade detektivarbetet och övergick till mera normala arbetsuppgifter. Förberedde lektioner och eftermiddagens lärarmöte. Skolans reserv-sjuksyster Eivor S radade upp de utlovade kosttillskotten på lärarrumsbordet. Hmmm. Köpte B12-vitaminer och en burk MSM (Metyl-Sulfonyl-Metan). Nu tusan skall jag väl bli i skick! På väg hem efter lärarmötet stötte jag på en ledsen och uppgiven städare. "Nu har någon varit i pojkvessan och kissat på golvet........och i papperskorgen. Igen!" Suck-Pust-Stön! Dagens andra fall. Papperkorgs-kiss-fallet. Nåja. Det får jag ta itu med i morgon. Lämnade skolan. Med ännu en avgrundsdjup suck.
Tog fyrabussen till Jeppis. Väl hemma packade jag träningsväskan. Och smällde i mig min första MSM-dos. Borde ha varit en kvarts tesked. Men jag dubblerade den till en halv. Kanske därför det smakade pyton i kvadrat. Pedade iväg till Fitness. Jättemycket folk där. Mest fotbollsspelare som rehabbade. Jag jobbade, som vanligt numera, endast med midjefläsket. Fläsk och fläsk. Snart slår jag Paolo Robertos tvättbräda. Bastade och pedade hem. Benen kändes faktiskt riktigt bra just då. Hoppas, hoppas att den känslan stannar!
Tyst och mörkt i lägenheten. Vaimo kvällsjobbade. Åkte till gröna butiken efter lite taco-atti-raljer. Och. Äntligen! Hittade oktobernumret av Runners World i butikshyllan. Hem igen. Gjorde tacos. Sparade en åt vaimo också. Förstås!

Saldo: 0,0 km

Totalt: 2 897,1 km

Mål: - 42,9 km

Kanon: Att mina framlår verkar vara på bättringsvägen.

Kalkon: Ofoget i skolan.

Inga kommentarer: