tisdag 10 september 2013

TAKAISKU

Dag 253
I går kväll. Efter gårdstalkot. Kvällskaffe och Idol med vaimo. Sen i säng. Hittade JB mesama. Vaknade kvart före fem i morse. Fortfarande trött. Styv och stel efter grävandet. Tisdagsinvägning. Hade stora förväntningar då jag klev upp på domstolen. Sjuttioen-komma-två! Shitt! Ett nytt, svidande, takaisku. Nästan ett halvt kilo tyngre än förra veckan. Ett halvt kilo låter kanske futtigt. Men jag hade förväntat mig att ligga kring sjuttio! Då jag kom hem från min långlänk i söndags var jag faktiskt nere i sextio-åtta-komma-sex! Voj, skåånis! Dessutom. Nu återstår det ju bara knappa tre veckor till Berlin. Och just före loppet kan jag ju inte börja hårdbanta. Suck och stön!
Se siitä. På med träningskläderna. Off till jobbet med Haldins gula. Ari S vid ratten. Och vid min sida en rödhårig brud. Som skulle ända till Hamburg! Berättade att hon skulle på någon slags happening för Alfa Romeo Montreal-ägare. Jag fattade nada. Men bruden verkade väldigt exalterad. Berättade för Ari att det bara finns 3000 dylika fordon i världen, varav ett fåtal i Finland. Tänkte i mitt stilla sinne. "Could-not-care-less!" Men höll truten och lyssnade till konversationen. Ari släppte av mig vid S-Market i Holm. Lovade droppa ryggsäcken i Bosund. Jag fortsatte längs cykelvägen norrut. Kanonväder. Soluppgång. Armadis grannt! Även om jag tyckte att solen gick upp i norr? Benen kändes i alla fall någorlunda utvilade efter söndagspasset. Kunde speeda upp tempot vartefter. Snabbaste kilometern på strax under fem minuter. Plockade upp ryggsäcken och kutade den sista biten med lätt packning. Även om den vägde en hel del. Då jag kom till skolan mötte jag vår skolfotograf. Som frågade hur långt jag sprungit? Tja, drygt elva, svarade jag. Okej, då sprang du väl sträckan på cirka fyrtio minuter? Va? Skojar du? Nej, det tog mig lite över en timme, stånkade jag fram. Du förstår jag är en gammal man. Okej, svarade fotografen. Men, jag såg nog att han flinade lite åt mig.
Jag avslutade passet med att töja lite i gymnastiksalen. Höll ett par lektioner. Musiklektionen gick bäst. Samlade eleverna kring pianot och gav dem lite praktisk musikteori. Avslutade med några glada låtar. Förberedde sen två dagars frånvaro åt min vikarie, Jenny T. Ringde henne då allt var klart. Önskade henne lycka till. Printade ut programmet för min Hesaresan. Avfärd med Pendolino i tidigt i morgon bitti. Men. Till min stora glädje märkte jag att också. Att om jag har riktigt flax så hinner jag med en kvällslänk i morgon. Faktiskt!
Arbetsdagen fortsatte med budgetarbete. Inte det roligaste jag vet. Men fick stor hjälp av Monica F i kommunkansliet. Innan jag får "stänga butiken" skall jag ännu träffa några föräldrar. Hoppas i alla fall hinna hem till Idol! 

Saldo: 11,7 km

Totalt: 2 626,4 km

Mål: + 96,4 km

Kanon: Dagens musiklektion.

Kalkon: Att skriva budgetmål.

Inga kommentarer: