tisdag 27 augusti 2013

TIO-I-TOPP

Dag 239
I går kväll. Ringde Jan-Håkan H i Californien. Klämde i med "Happy Birthday to You". Tror att JHH blev glad. Sen gjorde jag samma misstag som kvällen innan. Stannade uppe allt för länge. Manchester U versus Chelsea. Boring game! Ended 0-0. I säng först efter midnatt.
Dödstrött i morse. Kravlade mig upp. Tisdagsinvägning. Sjuttiotvå-komma-noll. Tja. Ungefär som väntat. Käkade och tog bussen till jobbet. På vägen dit kollade jag in platsen för incidenten igår. Vägen är inte så bred. Men sikten var det inget fel på. Ryste till. Men bara lite.
En helt vanlig dag på jobbet. Njae. Inte helt vanlig. Jag hade en mattelektion i ettan. Min första någonsin. En liten kille berättade att han hittat en död fågel som krockat med ett fönster. I ett huj hade jag tjugo händer i luften. Ivriga ettor som också hade sett döda fåglar. Tog minst en kvart att lyssna på allas berättelser. Först sen kunde vi börja räkna. Fler-färre-lika många. Lätt som en plätt. Tog två-bussen hem. Fortsatte sen direkt till Centralplan. På vägen dit vek jag in till Sy-Fix. Lämnade in två löparbrallor med hål i grenen. Då jag kom ut igen håksade jag att jag glömt mina Adizeros hemma i skåpet. Shitt! Vände om. Hämtade dojorna. Soligt och vackert på Centralplan. Coach Szalkai hade lagt in ett riktigt tufft snabbdistanspass på dagens agenda. Jag började med två kilometers uppvärmning. Borde egentligen ha varit tre, men jag fuskade. Fortsatte med dynamisk rörlighet och ett par koordinationslopp, 3 x 100 m. Sen var det dags för själva huvudnumret. Åtta kilometer på 36-38 minuter. Krävde att jag snittade 4:30-4:45. Jag låg hela tiden stadigt på kilometertider som pendlade mellan 4:32-4:38. Kände mig inte riktigt nöjd med tiden, 36:39. Även om den låg inom Szalkais gaffel. Hade nog hoppats springa betydligt snabbare. Men man får ju inte alltid som man vill. Avslutade med en dryg kilometers nedjogg. Töjde, duschade och pedade hemåt. Gjorde en avstickare till Sportia Mattssson. Beställde ett par långa Asics kompressionstights. Kom hem vid sextiden. Käkade lite pasta.
Sen slängde jag mig ner på soffan. Pustade ut. Kollade fejan. Gladde mig åt alla uppmuntrande kommentarer jag fått på gårdagens blogginlägg. Tack så armadis myttji! Fyrahundratjugofem sidvisningar gör att inlägget hoppade upp på en fin tionde plats på min tio-i-topp-lista.

TIO-I-TOPP 
(27.8.2013 klockan 18:00)

1.  PISSIGT VÄRRE (8.4) - 1 251 sidvyer
2.  FÖRLÅT HELSINKI (11.8) - 657
3.  JEPPIS PRIDE (16.8) - 647
4.  FÖRLOVNINGEN (1.8) - 638
5.  PERSADE (26.7) - 531
6.  PINSAMT I KUBIK (21.8) - 528
7.  SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA (20.4) - 466
8.  R.I.P. (20.8) - 465
9.  GULA-FLODEN-DYKET (5.5) - 439
10. NÄRA ÖGAT (25.8) - 425

Sidvyer totalt: 99 462 (!)

Sent i kväll spelar Arsenal returmatch i CL-kvalet. Hemma på Emirates. Borde gå vägen med tre mål i ryggen. I morgon startar fyrverkeriförsäljningen i gröna butiken. Jag har mina två pass först på lördagseftermiddagen och kvällen. Gissar att jag får svettas rejält då.

Saldo: 11,5 km

Totalt: 2 476,0 km

Mål: + 86,0 km

Kanon: Alla uppmuntrande kommentarer från mina läsare. 

Kalkon: Att CL-kvalet spelas så sent på kvällen.

Inga kommentarer: