torsdag 15 augusti 2013

JOBBIGT

Dag 227
I går kväll. Trött. Gick och lade mig tidigt. Somnade genast. Sov som en stock. Kände mig ändå långtifrån utvilad då jag masade mig upp kvart före fem. Käkade ett par filkoppar. Off till Bosund med Haldins. Bytte om till löpkläder. Fortfarande lite blöta efter gårdagens kvällspass. Kutade runt byn. Försökte hålla bra fart. Men. Det lyckades inget vidare. Borde nog lägga in en vilodag inför helgens långpass. Jobbig dag i rektorsexpeditionen. Telefonen ringde i ett kör. Stress. Fick en brinnande huvudvärk. Tryckte i mig ett par huvudvärkspiller. Hjälpte. Strax före halv fyra stängde jag rektorsexpeditionen och ställde mig för hemfärd. Ett våldsamt regn mötte mig där ute. Shitt! Letade reda på en sopsäck. Drog den över huvudet. Funkade någorlunda bra. Slocknade, som vanligt, i bussen. Gjorde en blixvisit hemma. Käkade en macka. Skyndade mig sedan till Mässplan. Baltic Yacts sommarfest. Jag skulle talkojobba som parkeringsvakt tillsammans med Ronny S. Dirigerade bilarna i regnet. Träffade jättemånga föräldrar från Bosund. De verkade förvånade över att se rektorn som parkeringsvakt. Avslutade uppdraget då alla gäster anlänt. Snackade ännu lite med Ronny. Han hade anmält sig till Stockholm Marathon 2014. Jag började fundera om jag också borde ta efter. Skulle vara kul att springa i Stockholm på nytt. Eftersom jag inte har någon egen klass i år så skulle det dessutom passa jättebra. Måste nog besluta mig snart. Bilade hem. Regnet hade äntligen upphört. Trött och hungrig. Stekte ägg och bacon. Käkade framför Moskva VM. Prisutdelning i damernas stavhopp. Jelena Isinbajeva högst upp. Sjöng, skrattade och grät. Mäktigt. Herrarnas höjdhoppsfinal. Bondarenko. OMG! Ukrainaren flög ju över ribban. De andra hoppade nästan lika bra. Vilken tävling!
I morgon borde jag egentligen köra lite styrka i Fitness. Men. Med tanke på lördagens långpass. Och med tanke på hur sliten jag känner mig. Kanske jag vilar. Får se hur det känns i morgon. 
Nu gäller det att ha kaffet klart tills vaimo kommer hem. Antar att hon skall sitta i TV-soffan tillsammans med barfotagubben.

Saldo: 8,5 km

Totalt: 2 339,7 km

Mål: + 69,7 km

Kanon: Höjdhoppsfinalen

Kalkon: Huvudvärken

Inga kommentarer: