tisdag 23 juli 2013

THORLEIFS

Dag 204
I går kväll. Föräldragruppens sommarmöte vid Alholmens Krafts vaktstuga. Helt okej kväll. Föräldrarna gillade KorvGörans kebab. Det gör väl alla. Jag kom hem vid elvasnåret. Dök nästan genast i säng efter en stressig dag.
Tisdag för mig betyder vägning. Upp på vågen klockan sju. Förväntansfull. Bulla-och brödstoppet borde ju rimligtvis ge ett rejält utslag. Njae! Vågen stannade på prick sjuttioen. Hade förväntat mig att den skulle landa på sjuttio. Men. En klar förbättring från förra veckans 73,2. Jag har nu avhållit mig från bulla- och brödfatet i fyra dagar. Tror att jag äntligen är på väg neråt. Men. Det är bara tre dagar kvar till Jakob halvan. Så det blir tajt att komma under sjuttio.
Efter invägningen käkade jag gröt, bacon och ägg. Plus en mumin-mugg kaffe. Raap! Sen. Off till Nätihamnen med dagens och gårdagens ÖT. Amerikanarna var som vanligt på språng någonstans. Jag ringde Håkan. Vi är i biblioteket. Ok. Jag kommer dit. Träffade mina USA-vänner som hastigast i bibliotekets foaje. Frågade om de  i morgon kväll hade lust att besöka paradiset. Alltså mina föräldrars sommarställe i Vexala. Det  ville de gärna. Frågade också om de gillade bananas, choclate & cream. Jess! Jag har nämligen tänkt bjuda dem på grillade chokladbananer. En av mina många laster i livet. Efter att vi enats om avfärdstid skildes vi åt. Jag fortsatte hem. Fixade till en broilerpasta. Fortsatte till Centralplan. Sista träningspasset före Jakob halvan på fredag. Korta intervaller på programmet. Värmde upp med tre kilometers jogg. Fortsatte med löpskolning. Sen lite dynamisk rörlighet och tre koordinationslopp på 80 meter. Dags för själva huvudnumret, 3 x 5 stycken 200-meters intervaller. Trettio sekunders vila mellan varje tvåhundring. Nittio sekunders vila efter fem och tio löpta tvåhundringar. Tempot jag skulle hålla var 40 sek / intervall. Låter ju inte så farligt. Men rejält tufft för en 53-årig gubbe. Det blåste dessutom en rejäl motvind på ena långsidan. Det betydde i praktiken att varannan intervall lyckades jag springa under 40 sek, varannan gick på 41-42 sek. Kände mig ändå rätt nöjd efteråt. Töjde och lyssnade på Thorleifs via Spotify. "Gråt inga tårar." Sjuttiotal. Forsby på toppen. Varma sommarnätter. Vaimo och jag. Tjiik-tu-tjiik. Fiilis. Nostalgimusik. Efter töjandet stegade jag in i läktaren. Stötte på stans mest hängivne hårdrockare, Cay H. Trodde han skulle smälla av då han hörde vad jag spelade på paddan. WTF Ingo! Lyssnar du på dansband? Cay var rejält upprörd. Jag tänkte förklara för honom att jag är en musikalisk allätare. Lyssnar på allt från Iron Maiden och Deep Purple till Jokkmokks Jokke och Flamingokvintetten. Lät bli. Bytte i stället samtalsämne. Skruvade ner volymen på paddan. Efter träningspasset fortsatte jag hem. Skickade iväg ettan på fotbollsmatch till Ylivieska. Bilade sen iväg till juniortränarträffen vid Alhomens Krafts vaktstuga. Väl framme käkade jag för andra dagen i följd KorvGörans kebab med ris. Två portioner. Riset i svarta påsen. Finells Transport hämtar.

Saldo: 8,5 km

Totalt: 2 124,0 km

Mål: + 84,0 km

Kanon: KorvGörans kebab 

Kalkon: Träffen med Heavy-Cay

Inga kommentarer: