onsdag 3 juli 2013

DROPPANDE KRAN

Dag 184
Sprang ett andra pass med Henry M och Calle W i går kväll. Regnet hade upphört och solen tittade fram. Mycket snack. Makligt tempo. Passade mig perfekt efter morgonens tuffa intervaller. Henry hade lite problem med sina insulinvärden, men efter ett lass sockerpiller lyckades han ändå hänga med. Jag fick ihop ytterligare drygt 14 kilometer. Helt najs!
Vaknade tidigt i morse också. Tyckte att det ringde på dörrklockan. Kravlade mig upp klockan sex. Ingen där. Måste ha drömt. Off till Centralplanen strax före åtta. Ledningsgruppsmöte. Kenneth M och jag fick i uppdrag att hämta en massa plåtrör. Det gjorde vi. Körde två rörlass från en firma på Bottenviksvägen till planen. Jag fortsatte sen till Fitness. Sprang en mil på löpmattan. Jobbade lite med magfläsket. Det har jag slarvat med hela sommaren. Måste skärpa mig. Hem igen. Käkade rester och drack kaffe med vaimo i kuvösen. Bäst vi satt där påpekade vaimo att det droppade snor från min näsa. I stället för att leta fram en näsduk (som jag i och för sig saknade) vinklade jag upp min underläpp. Blåste iväg snordroppen. Plopp, sa det då droppen landade i vaimos kaffekopp. Vi skrattade båda gott åt min träffsäkerhet. Så typiskt! Medan vi satt i kuvösen med våra kaffe- / kaffesnorokoppar tornade väldigt mörka moln upp på himlen. Det oönskade regnet kom som ett brev på posten. Voi raatis, raati! I dag skall vi ju ännu lägga ut en massa skyddsmattor på Centralplan. Inte kul att jobba i regn. Men, än värre är att planen riskerar att bli alltför mjuk av allt regn. 
Efter kaffetåren tog jag en tupplur. Då jag vaknade hade det slutat regna. Solen tittade fram igen. Ny vända till Centralplan. Det fullkomligen kryllade av talkojobbare där. Representationslagets spelare var också på plats. Vilket sannerligen behövdes. Stora delar av planen skulle täckas med plastmattor. Hej och hå! Matta på matta. Ett jättepussel. Efter nästan fyra timmars slit var pusslet klart. Kaffe, saft, bulla och skinkmackor. Smakade kanon. Jag stjälpte i mig fem muggar Mehukatti. Pedade hemåt. Mötte vaimo utanför simhallen. Hon ville ta en titt på arbetsplatsen. Jag svängde snällt om och joinade henne. I morgon bitti fortsätter TOTO-jobbet. Den gigantiska scenen kommer från Svärje. Gissa vem som skall hjälpa till med byggandet.

Saldo: 10,0 km

Totalt: 1 928,4 km

Mål: + 88,4 km

Kanon: Talkoandan i FF Jaro.

Kalkon: Droppen i koppen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Till att börja med måste jag erkänna att jag inte tycker om fotboll. Men din blogg har jag "hittat" tack vare facebook och läst lite sporadiskt. Jag har fått mig många skratt, även idag :) P.S. Vi har också tre pojkar, lite mindre än dina dock. Man vet att man lever, om man säger så.

INGO sa...

Roligt att du hittat min blogg och tack för kommentaren! Lycka till med uppfostrandet av era pojkar! Precis som du skriver är det en utmaning. Själv trillade jag genast i "curlingförälderfällan".
Ingo