måndag 22 juli 2013

GALET STRESSIGT

Dag 203
I går kväll. Hämtade tvåan från flygfältet i Vasa. Kände mig vrålhungrig på ditvägen. Längtade efter kolhydrater. Nöjde mig med ett äpple från flygfältets kantina. På hemvägen stannade vi i Oravais. Mitt sällskap käkade smörgåsar, munkar och kakor. Jag höll till godo med en pytteliten saftflaska. Tvåan berättade att han skall flytta till en ny lägenhet i Stockholm. Lägenheten finns i Husby. Platsen för upploppen i våras. Då vi kom hem vrålade min mage som besatt. Kunde inte motstå frestelsen att äta upp resterna från ettans skrovmål. Steika pärona och malatjöti. Aaaaagh!
Sov gott i natt. Steg upp klockan sju. Direkt ur sängen till närbutiken. Köpte bacon och ägg. Tillredde ett skrovmål åt mig och tvåan. Sen iväg till Jarokansliet. Hämtade två flyttlass därifrån till gamla stället på Södermalmsgatan. Svetten lackade. Jag hade skitbråttom. Hann ändå träffa Håkan och Bobbi. Gav dem gårdagens ÖT. Visade bilden från Jeppisvindens pressinfo. Kolla vem det är som sitter där i grön pajto! Håkan tittade både länge och väl på bilde. E-re-tu, frågade han till slut. Tu er int liik de naa. Trots att H bott långt över femtio år i Amirika är han en mästare på pedesisvensk. Kvart över tolv sammanstrålade jag med tvåa, trean och vaimo vid After Eight. Käkade lasagne. Gott! Vaimo fortsatte till jobbet. Vi övriga bilade iväg till Prisma. Handlade lite bussproviant åt trean och en ny kappsäck åt tvåan. Skyndade hem. Bråttom, bråttom.
Off till hamnskogen. Sprang sju varv i mina FiveFingers. Snittade 5:29 min/km. Kändes bra. Funderar på att ta det riktigt lugnt fram till Jakob halvan på fredag. Eventuellt vilar jag helt både på onsdag och torsdag. Däremot kommer jag inte att göra någon traditionell kolhydratladdning. Ni vet då man vräker i sig en massa pasta inför ett lopp. Enligt Jonas Colting är dylika pastapartyn helt onödiga. Ja rentav skadliga. Vet inte riktigt om jag skall tro på honom. Men. Nu gör jag såhär. Få se hur det lyckas. 
Hem igen för att vinka av trean som skulle tillbaks till Draka. Nästa punkt på min agenda var Jaros  sommarmöte för vår föräldragrupp ute vid Alholmens Krafts vakstuga. Pedade dit. Med en helt galen motvind i nama. Tungt så in i norden. Anlände till vakstugan en dryg timme före sommarmötets kickoff. Föreningen skall bjuda på kebab med ris från KorvGörans. Hoppas juniorföräldrarna uppskattar trakteringen. Och att det blir en lyckad kväll. För att höja stämningen kommer jag att spela TOTO-låtar och Jeppisvinden för dem.

Saldo: 10,0 km

Totalt: 2 115,5 km

Mål: + 85,2 km

Kanon: Att springa med FiveFingers i Hamnskogen.

Kalkon: Har stressat otroligt mycket idag.

Inga kommentarer: