söndag 16 juni 2013

GÖR MÅL JARO!

Dag 167
Mera fotboll i går kväll. Brasilien-Japan i Confederations Cup i går kväll. Neymars mål, en riktig pärla! Sov dåligt. Steg upp klockan tre. Åt bullar och drack hallonsaft. Tillbaks till sänghalmen vid fyrasnåret. Sov som en stock till halv tio! Minns inte när det skulle ha hänt senast. Gillar egentligen inte att sova bort morgnarna, men uppenbarligen behövde jag vila ut. Käkade gröt. Läste sen min nya Harry Holedeckare. Rekommenderar. Sen var det dags för dagens löppass. Började med att kuta till Pedersöre kyrka. Där gömde jag mig bakom träden och bilarna. Kikade på konfirmanderna som ställt upp sig vid församlingshemmet för att paradera till kyrkan. Skymtade trean bland hjälpledarna. Bland prästerskapet kände jag igen kyrkoherde Åstrand B-G och en yngling, Björk J-G. Då jag i slutet på åttiotalet utsågs till ansvarig tränare för Jaros A-juniorer så tillhörde J-G alias Gutten, min trupp. En sympatisk kille som jag matchade som ytterback. Kände mig plötsligt väldigt gammal, men thats laif. Väntade en god stund innan processionen behagade starta. Morsade på J-G, B-G och trean förstås. Konfirmanderna kände jag däremot inte igen. Fortsatte sen mitt löppass. Benen kändes pigga. Ökade farten vartefter. Snabbaste kilometern på 4:46. Då jag sladdade in på gårdsplanen hade jag avverkat elva och en halv kilometer. Snittat 4:58. Loggade min träning på jogg.se och märkte att jag denhär veckan sprungit hela 88,6 km. Ingen vilodag. Inte så värst långt ifrån sportlovsveckan. Enda gången jag lyckats få ihop över hundra kilometer.
Resten av söndagseftermiddagen ägnade jag åt att baka chiabröd. Under tiden bröden gräddades dök jag på nytt ner i HH:s jakt på högt uppsatta personer i Oslo. Stoppade sen ner ett nybakat bröd i ryggsäcken och pedade iväg till min mamma och pappa. De var inte hemma. Så jag lämnade brödet på dörren till lägenheten. Hoppas de blev glada. Hem igen för att följa med ÖT:s Livescore från Jaros bortamatch mot KuPS. Hoppas att de rödas segertåg fortsätter! Gör mål Jaro!

Saldo: 11,5 km

Totalt: 1 735,5 km

Mål: + 65,5 km

Kanon: 88,6 km denna vecka är riktigt bra.

Kalkon: Sov bort söndagsmorgonen.

Inga kommentarer: