måndag 17 juni 2013

FICK FIXAT

Dag 168
Jaro gjorde inget mål igår. Torskade rejält borta mot KuPS. Inte alls kul. Slötittade på Italien-Mexico i Confederations Cup. Pirlos frisparksmål väckte mig. Bra första halvlek. Sämre andra.
Steg upp halv åtta. Tomt i kylskåpet. Pedade iväg till lähikauppa efter lite mikrokäk. Sen med buss till jobbet. Ödsligt i skolan. Inte ens städpersonalen längre på plats. Men snyggt och prydligt. Välstädat. Började med att dra ur lektrissladden till lärarnas kylskåp. Avfrostning. Tog sedan itu med mitt egentliga ärende, att författa nästa läsårs PFU. En fyrtio sidors lunta om hur vi skall ordna undervisningen. Jobbade oavbrutet i fyra timmar med planen. Sen åt jag Saarionens mikroköttsoppa och tittade till istapparna i jääkaappi. Efter maten passade jag på att beställa båtbiljetter. Vaimo och jag skall nämligen fira midsommar med tvåan i Stockholm. Ringde. Hade flax och fick prata med en trevlig Viking-Line-tjej. Hon fixade rubbet. Dyrt blev det förstås, men jag har ju mina tomburkar att panta. Fortsatte jobba med PFU:n. Torkade ur kylskåpet. Stängde dörren till rektorsexpeditionen och tog bussen tillbaks till Jeppis.
Snabbvisit hemma. Bytte om till löpkläder. Pedade till hamnskogen. Kutade sex varv i 5:40-tempo. Tungt! Tungt! Vilade och släppte ner pulsen. Avslutade med ett sjunde varv i maxfart. Orkade bara hålla 4:40-tempo. Lite besviken efteråt. Hade trots allt förväntat mig ett bättre sista varv. Letade orsaker. Kanske jag borde ha vilat idag? Har sprungit tio dagar i följd. Borde jag vila i morgon? Aber. Jag hade ju tänkt spara vilodagen till torsdag då jag ändå skall ligga i Viking Amorellas bollhav. I och för sig skulle jag kunna kuta av och an på soldäck. Men riktigt så galen är jag ändå/ännu inte. Nehepp. Jag gör som planerat och sparar vilodagen, sommarlovets andra, till torsdag.
Efter de "misslyckade" hamnskogsrundorna cyklade jag vidare till ett möte i Jarokansliet. Genomgång av TOTO-konserten. Niklas S höll i trådarna. Hade alla konsertdetaljer på sina fem fingrar. Vilken kille! Efter mötet hem igen. I morgon vet jag inte riktigt hur jag skall springa. Egentligen borde jag hinna med ett långpass innan midsommarhelgen. Men just nu känner jag mig inte riktigt redo för det. Beslöt mig för att skjuta upp beslutet till i morgon.

Saldo: 10,1 km

Totalt: 1 745,6 km

Mål: + 65,6 km

Kanon: Fick rätt mycket uträttat idag.

Kalkon: Hamnskogsrundorna gick trögt.

Inga kommentarer: