söndag 2 juni 2013

DAGEN EFTER

Dag 153
Vaknade med dagen-efter-feeling. Vaimo och jag käkade smörgåstårta i pensionärskuvösen. Efteråt kollade jag alla foton jag knäppt igår. Är definitivt ingen fotograf, men det fanns faktiskt ett par pärlor bland bilderna. Laddade upp dem till mitt g-mailkonto. Kanske någon till och med duger som tackkort.
Sen var det dags för lite löpning. Klockan ett pedade jag iväg till Centralplan. Tusans varmt så här mitt på dagen. Svettades ymnigt redan innan jag börjat springa. Den stora termometern på idrottsgården växlade mellan 26 och 27 grader. Gladde mig åt att jag hade plockat med mig en stor flaska Pommac. Nami! Träffade Marko K och hans vaimo, Camilla L-K. Marko som tränare och Camilla som hans adept. Avundades henne lite för att hon bara bara springa några futtiga (!) hundrafemtiometers intervaller. Själv hade jag 6x1000 meter framför mig. Senast jag sprang tusingarna så gick det riktigt trögt. Meningen är att jag skall kuta varje intervall under 4 minuter. Inte en enda gång lyckades jag med det då. Jag passade på att be Marko kolla min löpning och berätta ifall han såg någonting galet. Värmde upp med fem varv kring planen. Sen var det dags. Tog en rejäl slurk Pommac och kutade iväg. Första intervallen gick på 3:51. Jess! Andra en sekund snabbare. Trean, fyran och femman lyckades jag också hålla mig under gränsen. Sista då. Pinnade på som en galning, men tempot sjönk meter för meter. Slängde mig över mållinjen. Kollade klockan. En futtig sekund myöhässä. Kände mig ändå ganska nöjd. Kollade med Marko vad han tyckte om mitt löpsteg. Marko tyckte att det såg bra ut, speciellt under de första metrarna. Hoppas att han inte bara ville vara artig! Sörplade i mig resten av Pommacen och joggade ner ett par kilometer.
Hemma igen. Käkade smörgåstårta. Rätt enformigt att käka det morgon, middag och kväll. Sen var det dags att bege sig till Centralplan igen. Jaro versus RoPS. Hoppas på tre poäng, men det lär bli svårt med tanke på skadeläget i Jarotruppen. Efter matchen skall jag försöka få lite variation i kosten med hjälp av ett par Atrilli.

Saldo: 10,0 km

Totalt: 1 575,2 km

Mål: + 45,2 km

Kanon: Intervallerna

Kalkon: Att bara leva på smörgåstårta.

Inga kommentarer: