torsdag 27 juni 2013

BLIXTAR OCH DUNDER

Dag 178
Vaknade åtta. Matchdag. Mörkt ute. Mörkt inne. Blixtar och dunder. Hämtade in de nytvättade mattorna från torkställningen. Tilifall he sko byri räin. Alltså.  Ifall det skulle börja regna. Vilket det gjorde. Ja kunnolla. Tors vrede väckte vaimo. Noterade att jag hunnit få in mattorna. Antar att jag fick en liten guldstjärna. Själv satt jag tillsammans med Harry H i pensionärskuvösen. Lyssnade på Gina D i P3. Funderade på dagens träning. Velade fram och tillbaks. Vilodag, Fitness, Centralplan eller Larsmovägen? Bestämde mig slutligen för Fitnessalternativet. Men först till Nordea i ett bankärende. Och sen till Centralplan. Stöpslade i ölstugekylskåpet. Sen till Fitness. Klev upp på löpmattan. Träffade Juuso A. Nu får du alt kuta riktigt snabbt för plejset är sommarstängt mellan 12 och 16, upplyste han mig. WTF! Kollade klockan. Elva-tjugo. Då har jag ju bara fyrtio minuter på mig att springa. Och jag som hade tänkt styrketräna åxå! Okej. Springer så långt jag hinner och så fortsätter jag utomhus. Sprang först fyra kilometer på 20 minuter och sen tre kilometer på 12 minuter. Svetten sprutade. Tackade för mig och fortsatte på utsidan. Där sprang jag ännu tre lugna kilometrar. Avslutade med att töja lite. 
Fixade sen käk åt hushållet, grisinnerfilébiffar med gräddpotatis. Själv nöjde jag mig med snålsoppan från igår. Hottade upp den med lite gammal dill och smältost från i vintras. Smakade nästan ännu bättre än igår. Plötsligt viskade retstickan i mig att det var dags för lite jäkelskap. Tog därför en bild på anrättningen. Lade upp bilden på ansiktsboken. Skickade en hälsning åt Uffe S och Ninni W, två filurer som inte gillar snålsoppa. Förlåt! Resten av eftermiddagen tillbringade jag med Harry H. Vi laddade  inför kvällens Jaromatch. Klockan halv fyra pedade jag iväg till Centralplan. Bara tre timmar till kick off. Tor slängde fortfarande sin Mjölner mot molnen på himlen. Hoppas kastarmen tröttnar, vaikkapa heti!

Saldo: 10,0 km

Totalt: 1 851,0 km

Mål: + 71,0 km

Kanon: De tre kilometrarna jag kutade på 12 minuter.

Kalkon: Att jag missade Fitness Clubs öppethållningstider.

Inga kommentarer: