onsdag 8 maj 2013

SKOLFOTBOLL

Dag 128
I natt. Klockan 02:00. Väcktes i den äkta sänghalmen. Skrik eller rop. Någon i fara? Objudna nattgäster? WTF! Klarvaken. Lokaliserade så småningom oljudet till treans rum. Ahaa! Dataspel. Bomber och granater. Konstiga kommandorop. Det var ett sådant som väckt mig. Magen min kurrade också. Rejält. Rullade över mot vaimos sida. Rullade tillbaks. John B på semester. Steg upp. Mikrade en rejäl tallrik med havregrynsgröt. Strödde på chiafrön. Käkade och uppdaterade min status på FB. Tillbaks till sänghalmen. Trött och mätt. John B:s semester var äntligen slut.
Bilade till jobbet. Bytte sen om till löpkläder. Sprang till Pias Livs och tillbaks. Prick en mil. Försökte fokusera på min löpteknik. Mest fokus på armarna. Inget flaxande. Inga knutna nävar. Armbågarna tätt intill kroppen. Tja. Det kändes helt okej. Snittade 5:15 på sträckan. Dagens andra gröttallrik slevade jag i mig klockan halv åtta. Kollegorna började dyka upp. En efter en. Frågade om jag trots allt tävlat igår. Naturligtvis, men resultatet var nog ingen höjdare. Efter lite kontorsjobb åkte jag med min klass till Krombi. Skolfotboll. Eleverna, speciellt pojkarna, var rejält taggade. Turneringen pågick hela dagen. Flickorna spelade fyra matcher. Förlorade alla. Trots det. Inga sura miner. Imponerande. Pojkarna hade det nästan lika kämpigt. Spelade tre matcher. Förlorade två, men vann den sista. Stort jubel. Efter skolfotbollen. Bilade till min massör Sune E. En timmes skön pina på massagebänken. Sune avslutade med att kolla att jag genomfört mitt töjningsprogram. Jag bedyrade att så var fallet.
Arbetsdagen avslutade jag med ett möte för Jaros föräldragrupp. Niklas S och Kenneth M informerade om sommarens TOTO-konsert. Hemma igen lagom till Halvåttahosmej. I morgon är det Kristi himmelsfärdsdag. Jag funderar på att köra lite intervaller på Centralplan. Hoppas på soligt och varmt flygaredagsväder.

Saldo: 10,0 km

Totalt: 1 337,5 km

Mål: + 57,5 km

Kanon: Att jag är ledig i morgon.

Kalkon: Att varken flickorna eller pojkarna gick vidare i skolfotbollen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

var kan man köpa chiafrön och vad kostar dom?

INGO sa...

Hej!
Du kan köpa dem i hälsokostaffärrer, men priset varierar mycket. För den dyraste påsen (380 g) har jag själv betalat 12:80 och den billigaste 7:50.
Smidigast handlar du på nätet. Där finns flera återförsäljare. Googla "Chiasiemenet" så hittar du finländska.
Mina frön är av märket CoCoVi.
Lycka till!
Ingo