lördag 18 maj 2013

HEMMA IGEN

Dag 138
I går. Träffade tvåan och Mattis K i hotellfoajen. Sen traskade vi iväg till mitt favoritmatplejs i Tukholma, Jens Boefhouse. Fick ett bra bord. Beställde våra biffar. Chattade. Tvåan tog ett foto på sin vrålhungriga farza. Laddade upp det på fejan. Biffarna var goda. Käkade sen American Cheesekejk till jälkiruoka. Sen skiljdes vi åt. Mattis skulle på jobb. Tvåan och jag fortsatte till Asicsbutiken på Hamngatan. Jag köpte ett par kompressionsstrumpor åt mig själv och ett par riktiga länkkare åt grabben. Shoppingturen fortsatte till Löplabbet. Där hittade jag äntligen ett par Nike Free som jag letat efter så länge. Skorna är otroligt sköna. Skall använda dem som fritidsskor. Sen traskade jag tillbaks till hotellet. Tvåan fortsatte till sin studielya. Bye, bye! Strax före åtta bar det av till Arlanda. I Tax-freen köpte jag en Toblerone åt vaimo, dödö åt trean och lite gott till lärarrumsbordet. Innan planet lyfte hann jag ännu klämma i mig två korvar med bröd. Ett måste under mina Svärjebesök. Somnade direkt då jag sjunkit ner i flygstolen. Vaknade först då piloten tog ner planet i Krombi med en rejäl duns.
I morse. Klockan var över nio innan jag vaknade. Käkade och konstaterade att det var varmt ute. Beslöt mig för att invänta lite kvällssvalka innan jag skulle springa min mil. Kollade in treans match mot Sundom IF. Soligt och varmt. Slet av mig skjortan och blottade min vita bringa. Matchen slöt 4-4. En klar besvikelse eftersom hemmalaget ledde med 4-0 då det bara var tjugo minuter kvar. Tröstade IFK-grabbarna med att köpa upp deras kanongoda muffinslager. Nästa vecka är det nämligen jag som står för lärarrumskaffet. Fortsatte hem. Käkade köttsoppa från i tisdags. Smakade helt ok. Kollade andra och tredje perioden av hockeysemifinalen mellan Leijonat och TreKronor. Suomen poika fick stryk. Ingen bra dag detta! Efter matchen bytte jag om till kvällslänken. Drog på mig mina nya kompressionsstrumpor. Sprang till hamnskogen. Tre varv kring spånbanan. Gasade på ordentligt. Under sju minuter varvet. Backe upp och backe ner. Kändes bra. Men, svettigt värre.
I kväll skall jag kolla på ESC-finalen med vaimo.Vi hejar naturligtvis båda på Krista. Men. Jag hoppas också att Belarus och Jevla Liv från Islanti skall komma på prispallen.

Saldo: 11,0 km

Totalt: 1 431,2 km

Mål: + 52,2 km

Kanon: Intervallerna i hamnskogen kändes bra.

Kalkon: Att IFK Jakobstad bara kryssade och att Suomen poika tappade.

Inga kommentarer: