fredag 24 maj 2013

FITNESSPASS

Dag 144
Vaknade proppmätt. Kvällen innan hade jag ju ätit en trerätters med mina kollegor. Svampsoppa, biffar och vitchokladtårta. Vågade inte kliva upp på vågen. Antog att de senaste dagarnas frossande skulle ha gett ett alltför deprimerande utslag. Off till jobbet. På vägen dit passade jag på att beställa tårtor till treans studentfest. Klassiska smörgåstårtor och studentmössor. Fortsatte i skolan med lite skrivbordsarbete. Förberedde morgondagens gårdsfest vid skolan. Höll ett par lektioner och jagade en cd-skiva.
Efter jobbet skyndade jag mig hem. Somnade i bussen, som vanligt! Vaknade upp vid busstationen med en brinnande huvudvärk. Cyklade hem. Huvudvärken tilltog. Slängde mig genast på tvåans säng. Somnade bums. Sov nästan två timmar. Huvudvärken hade släppt. Najs! Packade min träningstrunk och cyklade till Fitness. Upp på löpmattan. Började sakta och försiktigt. Skruvade upp tempot efter varje kilomter. Tog en paus då Andreas H kom med den eftersökta cd-skivan. Fortsatte sen att skruva upp tempot. Fokuserade på en bra hållning. Fick ihop en dryg mil. Sen jobbade jag lite med magfläsket. Det märktes tydligt att jag slarvat med den biten på sistone. Samtidigt kollade jag in en kille som sprang på löpmattan. Imponerades av hans otroligt smidiga löpning. Lätta steg. Avslappnat. Precis som jag vill springa. Kände igen killen, Jan V. Frågade hur mycket han springer. Ett par gånger i veckan, löd svaret. Jag sa jag åt honom att han borde satsa ännu mera på löpningen. Men Jan var ännu inte riktigt på beredd att satsa. Synd på en sådan talang! Avslutade Fitnesspasset i bastun. Najs!
Sen hem till vaimo. Hon hade fixat fredagsbiffar. Jättegoda! Funderade på morgondagen. Arbetsdag, trots att det är lördag. Gårdsfest för föräldrarna. Om allt går som planerat så kutar jag sen hem från jobbet. Borde på så vis få ihop ca 24 kilometer. Väderleksprognosen verkar lovande. Soligt, varmt och en lätt nordlig vind utlovas.

Saldo: 11,0 km

Totalt: 1 477,0 km

Mål: + 37,0 km

Kanon: Fredagsbiffen

Kalkon: Huvudvärken

Inga kommentarer: