torsdag 23 maj 2013

FAVORIT I REPRIS

Dag 143
I morse. Favorit i repris. Tog bussen till S-Market i Holm. Gav Markus W, busschaffisen i uppdrag att droppa mina civila kläder vid kyläkauppa i Bosund. Klev av och kutade sen mot Bosund. Rätt kyligt faktiskt. Soligt, men blåsigt. Glad åt att jag haft förstånd att ta på mig en jacka. Höll hyfsad fart. Benen kändes lätta. Koncentrerade mig på att springa rätt. Både med armar och ben. Mötte Markus och bussen igen stax före likvagnskurvan i Bosund. Morsade och tackade för hjälpen med väskan. Svängde in på skolgården redan tjugo över sju. Avslutade löppasset med lite sit-ups. Nu måste jag verkligen skärpa till min styrketräning. Åtminstone magen måste få en daglig dos, lovade jag mig själv mellan sit-upsen. Höll sen ett par lektioner. Spelade pesäpallo med sexan. Eleverna gillade inte min lyrteknik. Påstod att jag tappade bollen med flit. Vilket jag naturligtvis inte gjorde. Vid tolvsnåret fick jag ett stressmail av min förman, Carola H-P. Hon ville få in uppgifter för fastställande av lärarnas timmar. Senast klockan 14 löd ordern. Voi raatis! Det lyckas aldrig, var min första tanke. Men. Lovade ändå att göra ett försök. Lämnade min klass att räkna matte på egen hand. Tog itu med blanketten. Lyckades efter en dryg timmes svettande få in alla uppgifterna och mailade över den ifyllda blanketten. Sen fick jag rusa iväg till bussen för att hinna till en förmansskolning som startade klockan två. Då jag kom till skolningsplatsen var jag ännu tvungen att ringa och kolla med Pia A i köket att jag hade stängt av kaffekokaren på jobbet. Skyllde på stressen. Efter skolningen fortsatte jag mot Jeppis. Uffe L vid ratten nu. Snackade gamla tider med honom. Skrattade. Klev sen av bussen och hoppade upp på cykeln för att trampa hem. Hallå, hörde jag någon ropa bakom mig. Hallå, telefonen! Jag trodde det gällde någon annan, men svängde ändå om och cyklade tillbaks. Tur var väl det. Uffe och hans kollega Markku M hade hittat min kännykkä på etupenkki i bussen. Jag tackade dem båda så mycket. Skämdes lite då jag cyklade hemåt.
Då jag kom hem så stod vaimo och tvättade tvåans fönster. Det går ju inte an att ha skåånoga fönster då man skall ha studentfest. Själv slängde jag mig i treans obäddade säng. Tog en rejäl tupplur inför nästa happening, kvällens personafest vid Sannis kök. Jag skall avtacka två lärare som slutar och Ingeborg B i köket som snart blir pensionär. Sen blir det Sannis buffé för hela slanten. Mitt liv just nu är minst sagt matfixerat.

Saldo: 11,8 km

Totalt: 1 466,0 km

Mål: + 36,0 km

Kanon: Löpningen gick bra.

Kalkon: Har slarvat med tvättbrädsträningen.

Inga kommentarer: