onsdag 15 maj 2013

ENDORFINHÖG

Dag 135
Sent i går kväll. Tvättade löpkläder och packade Asicsväskan. Minimal packning. En springaspajto, ett par halvlånga tajts, strumpor, kalsare, tandborste och så mina Saucony Kinvaror. Siinä kaikki. Jo, förresten. Jag skall ännu stoppa med ett hembakat bröd åt tvåan. Samtidigt kollade jag på ESC med ett halvt öga/öra. Tyckte Belarus var bäst. Men det var nog mest för att sångerskans klänning var så förtvivlat kort. Somnade med ett leende på läpparna i tvåans säng. Inte på grund av klänningen, utan för att jag var så nöjd över kvällens Bastucuplopp.
I morse. Vaknade. Stel som en pinne. Borde ju ha töjt ut benen i går. Men, tå he e så töögot! Iväg till jobbet. Fortfarande endorfinhög. Visslade. Dallas (hans riktiga namn vet jag faktiskt inte) vid bussratten. Även han på gott humör. Skrattade och skojade. I skolan. Jobbade med en verksamhetsberättelse över läsåret. Höll ett par lektioner. Strax före tre fick jag ett glatt besked av Jens L i Esbo. Bosund skolas elever hade skördat stora framgångar i Lego RoboCupJunior-tävlingarna. Flera medaljer och fina placeringar över hela linjen. Helt otroligt bra jobbat av Jens och hans legolag! Kanon! Efter den glada nyheten åkte jag hem med fyrans buss. Farsan mötte mig vid busstationen. Jag överräckte två burkar köttsoppa som jag hämtat från skolköket. Själv hade jag bråttom till ett möte med Botanias styrelse. Efter mötet hann jag ännu sticka mig in till Stadshotellet. Timo K fyllde femti. Vi har tillsammans suttit många år i FF Jaros styrelse och är mycket goda vänner. Grattis Timo!
Hemma vid femsnåret. Värmde köttsoppa åt vaimo och mig själv. Sedan hjälpte jag henne tvätta fönster. Ungefär lika kul som att bädda sängar. Men ska man ti Svärje så måst man ju pjasa se na liiti. Jag dammade åxå ett par mattor, kaupan päälle. I morgon bitti skall jag alltså till Stockholm. Tillsammans med en massa rektorer och bildningschefer från nejden. Vi skall vi delta i en konferens som heter Framtidens lärande. Det skall bli riktigt kul. Bra löpväder har det också utlovats. 

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 392,2 km

Mål: + 42,2 km

Kanon: Bosund skolas framgångar i RCJ-tävlingarna.

Kalkon: Fönstertvättande är inte riktigt min grej.

Inga kommentarer: