måndag 20 maj 2013

HANN

Dag 140
Arsene Wenger och hans kanonjärer gjorde vad man skulle i går kväll. Besegrade Newcastle på bortaplan. Säkrade kvalplatsen till nästa års CL. Men nervöst var det. Under den avslutande kvarten vågade jag knappt titta alls. Men som sagt. Det gick vägen i år också. Precis som under de femton senaste åren. Kanon! Avslutade kvällen med att kolla på hockeyfinalen. Hejade på schweizarna, men grät inte alltför mycket då kronorna vann. 
Till jobbet i morse. Två veckor till sommarlovet. Men redan sommarlovsvärme. Dessutom min kaffevecka. Därför hade jag i ryggväskan en massa muffins och en godispåse från Arlandas Tax Free. Hälsades välkommen av ett skrivbord som svämmade över. Hann få undan det mesta före dagens första lektionen. Eleverna livliga. Ivriga att berätta om sina FM-medaljer. Det fick de naturligtvis. Uppmanade dessutom Jens L att kontakta ÖT för att få tidningen att göra ett reportage. Redaktionen tände på idén och skickade ttvå reportrar och en fotograf till skolan. De var mycket imponerade av legoklubbens robotar och naturligtvis av tävlingsframgångarna. Hoppas att de gör en bra story. Jag avslutade måndagsjobbet med ett samplaneringsmöte. Kollegorna ovanligt talföra. Klockan pekade på 15:25 då jag klubbade av det hela. Min buss till Jeppis brukar avgå från bybutiken 15:30-15:35. Skulle jag hinna? Tja. Fifti-fifti. Men värt ett försök. Slängde mina mötesanteckningar på skrivbordet. Drog på mig nya Nike-skorna. Tog paddan under armen. Kollade att jag hade plånbok, nycklar och godisburken med mig. Kutade som en mielihullu till kauppa. Höll nästan intervallfart. Jag hann. Nästan, men ändå. Alltså. Bussen hade redan lämnat hållplatsen, men chaffisen Uffe L uppfattade att jag kom kutande. Han börjar väl känna mig. Tack och lov! Stannade och lät mig kliva på. Jess! Snacka om tajmning. Sjönk ner i bussbänken. Andfådd. Men nöjd. Noterade genast att det var hett i bussen. Fruktansvärt hett. Luften stod still. Garanterat minst tretti pluss. Absolut ingen äärkåndissjån i den här bussen, tänkte jag. Försökte ta det lugnt, men svettades floder. Äntligen i Jeppis. Lite svalare på utsidan. Men bara lite. Cyklade hem. Slängde mig direkt i tvåans säng. Somnade genast.
Vaknade klockan sex. Alltså på kvällen. Utvilad. Men hungrig. Luktade lite på köttsoppan från förra veckan. Verkade inte helt fräsch. Slängde motvilligt soppan i vasken. Värmde i stället Oboj och käkade ett par rejäla skivor av mitt nya bröd, Jessicas lantbröd. Armadis, va he va goouv! Sen tvättade jag mig under armarna och förberedde mig inför kvällens informationsmöte. Där skall vi försöka ragga talkojobbare till sommarens TOTO-konsert. Hoppas på stor uppslutning i värmen.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 444,2 km

Mål: + 44,2 km

Kanon: Kanonjärernas trepoängare.

Kalkon: För varmt för mig.

Inga kommentarer: