torsdag 4 april 2013

TRÖTT

Dag 94
Torsdagsmorgon. Uppvaknandet gick trögt. Trögt så in i norden! Rejält trött. Tur i alla fall att jag har vilodag från löpningen, tänkte jag. Lassade på rejält med chia på morgongröten. Halvsov i bussen till jobbet. I vanliga fall brukar jag sitta längst fram och jidddra med busschaffisen. I morse, bara smalltalk.
Stressigt i jobbet. Började dagen med att förbereda en morgonsamling. Fortsatte med lektioner. Australiens delstater. Sen jumppa. Eleverna gillade inte att vi skulle skida. Gnälligt värre. Jag fick huvudvärk. Matteprov. Huvudvärken tilltog. Beslöt mig för att avsluta dagen. Lämnade kvar en hög orättade prov. Tog tvåbussen hem. Sov hela vägen. Hemma. Huvudet dunkade. Stupade i säng. Sov ännu en timme. Vaknade. Fortfarande trött. Fortfarande huvudvärk.
Activexpotalko next! Slängde i mig ett par chiamackor och en kaffemugg. Kände mig lite piggare. Cyklade till Centralplan. Träffade Lasse B där. Transporterade bord, bänkar och en korvvagn till mässan. Kul att jobba med Lasse. Alltid glad och positiv. Glömde nästan bort mitt värkande huvud. Passade på att leta efter min försvunna I Love NY-mössa i Tellus upphittatlåda. Njet! Saknar faktiskt min mössa. Efter tre timmars kånkande av bord och bänkar pedade jag sen hem. Trött och sliten efter min "vilodag".
I morgon fyller trean 19 år. Det skulle jag gärna göra också!    

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1007,4 km

Mål: + 67,4 km

Kanon: Lasse B, vilken kille!

Kalkon: Huvudvärken

Inga kommentarer: