fredag 19 april 2013

STRESSIGT VÄRRE

Dag 109
Friday. Kort, men stressig dag på jobbet. Bäst av allt var risgrynsgröten till lunch. Jag lassade in två  bautatallrikar. Efter jobbet fortsatte jag att stressa. Ärende till stadens polishus. Skulle lämna in en varulotteritillståndsansökan. Verkade vara lugnt i huset då jag klev in. Lite villrådig. Fick hjälp av en ung Securitaskille. Tog en kölapp. Kollade att jag hade ansökningen och de tusen bilagorna med mig. Jodå. Satte mig ner och väntade. Väntade och väntade. Tjejen före mig hade tydligen problem med lagens långa arm. Verkade aldrig bli klar. Så äntligen. Min tur. Nr 46 spatserade in i någon slags butka med ansökningshandlingarna i högsta hugg. Mötte en bister dam. Hon lusläste mina handlingar. Verkade inte riktigt nöjd. Du saknar föreningens stadgar och ordförandes underskrift, sa hon till slut. WTF! Hur hade jag kunnat glömma stadgarna? Namnunderskriften visste jag inte ens att jag behövde. Fick mina papper tillbaks. Latläxa. Kom på nytt då du har allt med dig, smålog damen. Suck och stön. Hur gör jag nu? Ordförande fick jag inte tag på och stadgarna hade jag i min jobbdator. Löste problemet med hjälp av Gustav S. Han och jag tecknade under ansökan och så printade han ut stadgarna åt mig. Tillbaks till polishuset. Samma procedur. Men ny dam. Minst lika tarkka. Till slut fick jag henne övertygad om att allt fanns med och jag fick lämna in pappershögen. Skönt!
Fortsatte sen till mor och far med en hink risgrynsgröt från skolan. Den hade fått hänga med under mitt polishusspringande. Jag fick ett paket Juhlamokka som tack. Men. Nu var jag supersugen på att springa. Så jag hastade vidare. Först hem efter två omgångar träningskläder. Sen till Fitness Club. Eftersom det var varmt, om än något blåsigt ute hade jag beslutat att skippa löpmattan och springa ute i stället. Löpningen gick inget vidare. Risgrynsgröten låg som ett ankare i magsäcken. Känslan påminde om magknip. Beslöt mig för att aldrig mera springa med risgrynsgröt i magen. Funkade skitdåligt. Sprang i alla fall ihop en dryg mil. Tillbaka vid Fitness. Bytte om. Arbetade lite på min tvättbräda och avslutade med rumptöjningar. Stressen var helt bortblåst.
I dag fick jag också skriftligen bekräftat att jag får springa NYCM redan i höst. Beskedet kom via en saftig räkning. Hela kalaset landade på dryga 40 000 Skr. Men då tillkommer flyget till och från Arlanda. Enbart startavgiften tingade 4 450 Skr. Kirsi S, en mycket god vän till mig, föreslog att jag skulle starta en insamling bland mina bloggläsare. Jag skall fundera på saken, men tror nog inte att den blir av. Däremot skall jag lämna in en bidragsansökan till vaimo. Hon är nämligen tätast i vårt hushåll. Bara jag nu kan hitta våra stadgar! :-)

Saldo: 11,6 km

Totalt: 1 167,6 km

Mål: + 77,6 km

Kanon: Skolan risgrynsgröt.

Kalkon: Att springa med risgrynsgröt i magen.

3 kommentarer:

Kirsi Siegfrids sa...

Hahhaaa.....de "stadgarna" är väl era äktenskapslöften :-)
Eller så får du väl ha ett eget omvänt lotteri under Jakobsdagar!
Det vore ju första gången som det redan är klart att lottförsäljaren får högsta vinsten!
Trudelutt

INGO sa...

Jo, jag minns bara att vigselprästen sa att ni skall dela på allt, däribland tystnaden. Det brukar jag påminna vaimo om då hon tjatar på mig för att få mig att prata i TV-soffan.
Trudelutt!

Lisbet sa...

Hej!
Jag är så imponerad över ditt springande och grattar dig till att du får springa i NYCM "på nytt"!
Trevlig läsning!
Ha ett fint veckoslut!