måndag 1 april 2013

REKORDMÅNAD I HAMN

Dag 91
Påskannandag. Första april. Rekordmånad takana. Sprang i mars 334,6 km fördelat på 28 pass. Det är jag rätt nöjd med, faktiskt. Vaknade vid sjusnåret. Två muggar kaffe och en chiabrödsmacka. Började gräva i vaimos gömmor efter Compeedplåster. Efter febrilt letande hittade jag till slut asken. Öppnade den med spänning. Jess, två plåster kvar! Precis vad jag behövde. Tack vaimo!
Drog på mig mina favoritskor, Saucony Kinvara III. Gick ut i god tid. Lunkade sakta till samlingsplatsen vid Kristallen. Stretchade framlåren i strålande sol. Skönt påskväder i år! Glädjande många HOP-HAB-killar kom lunkande till samlingsplatsen. Henry M, Calle V, Grels V, Bo L och Bjarne H. Kul! Off mot Lannäslund. De tre sistnämnda skulle springa Jakob halvan. Henry, Calle och jag tänkte nöja oss med en kortare sträcka. Till en början joinade jag långskrubbarna. Rätt hög fart efter Larsmovägen. Snabbaste kilometern på 4:41. Kändes lätt ändå. Jag tackade för mig vid korsningen i närheten av Sunds trädgård. Svängde om. Sprang tillbaka. Mötte Henry och Calle. Joinade dem. Tempot betydligt lägre nu. Calle vek av vid Svedjenabba. Jag följde Henry till Visasbacken och vände sen hemåt. Kunde konstatera att jag faktiskt fått ihop drygt 16 kilometer. Bra start på april!
Hemma igen. Hängde upp löparkläderna på balkongen. Soligt och skönt där. Käkade chiagröt med gojibär och äppelmos. Bokförde mina kilometrar på jogg.se. Sajten har 91 959 löpare som registrerat sina kilometrar. Konstaterade att jag låg på plats 68. Inte illa! Det skulle vara kul om flera finländare kunde komma med. För tillfället är vi bara 118.
Påskannandagens eftermiddag. Låg och dåsade i bara kallingar och strumpor på vår inglasade balkong. Läste slutet på boken 42 195 Berlin. Författaren sprang i mål på 3:49:52. Bättre tid än vad jag hade i Stockholm 2011. Tog ner julbelysningen från balkongräcket. Vaimo fixade käk. Gott! Efterrätten bäst. Pasha. Jag slevade i mig ett bautastort lass. Raap!

Saldo: 16,6 km

Totalt: 985,8 km

Mål: + 75,8 km

Kanon: Vaimos pascha.

Kalkon: Jag har kanske latat mig lite för mycket i dag.

Inga kommentarer: