måndag 22 april 2013

LADDADE

Dag 112
Ligapremiären i går kväll gick jättebra. Jaro vann. Jiiiihaaa! En trött, men lycklig ordningsvakt cyklade hem efter matchen.
Måndag. Lång dag på jobbet. Först en massa lektioner. Sen lite skolning. Och så avslutades dagen med ett par timmars planering. Nästa läsår på tapeten. Återvände hem. Trött. Tur i alla fall att jag är ledig i kväll!
Hemma. Tog det lugnt. Laddade. Förberedde mig både fysiskt och mentalt inför årets Bastucup som ju startar i morgon. Då springs ett testlopp på tio kilometer. I fjol kutade jag motsvarande lopp på dryga 46 minuter. Den tiden borde vara lätt att slå. Jag har ju redan i vinter sprungit snabbare. Det är också viktigt att jag lyckas slå den. Alla som förbättrar sin fjolårstid får nämligen 20 bonuspoäng. Efter testloppet så fortsätter cupen med sträckorna 5, 15, 20 och 10 km. Då startar deltagarna enligt hur man lyckats i testloppet. Långsammaste löparen startar först och den snabbaste sist. Poängen delas sedan ut enligt vilken placering man har i mål. Först i mål får flest poäng = antalet deltagare. Sist i mål får minst poäng. I fjol lyckades jag samla rätt många, 635. Slutade på femte plats och premierades med en Ullmax-tröja. Najs! I år tror jag att det blir tuffare för mig. Men. Jag skall göra mitt bästa. Också i testloppet. 
Fick annars ett trevligt mail från Springtime i dag. Thomas B hade fixat ett jätteförmånligt anslutningsflyg åt oss, Krombi-Arlanda. Kostade bara drygt 200 juuro för två personer, tur-retur. Helt klart dagens kanon!
Dagens kalkon hämtar jag från en annan tävlingsresa jag planerar, Helsinki City Run. Då jag idag beställde hemresan så visade det sig jag måste ta tåget ända till Kokkola. Inget fel på vår grannstad, men allt blir så armadis prackot. Bilen står ju i Pännäinen. Nåja. Problem är till för att lösas. Nu lockar vaimo med knackkorv. Hej tå!

Saldo: 0,0 km

Totalt: 1 204,1 km

Mål: + 74,1 km

Kanon: Det billiga Krombiflyget.

Kalkon: Att VR inte alltid stannar i Pännäinen.

Inga kommentarer: