onsdag 17 april 2013

JAG GJORDE DET

Dag 107
Gjorde det i dag. Först fick jag vaimos välsignelse. Sen anmälde jag mig till NYCM 2013. What a feeling! Knaprade ihop det förmånligaste resepaket jag kunde hitta. Billigaste hotellet. En dag kortare resa. Ingen shoppingtur. Ändå tror jag att notan kommer att landa på dryga femtusen juuro. Sööta öödi! Tänk vad mycket annat kul vaimo och jag kunde ha gjort för de stålarna! Nåja. He e så tå! Nog om det.
I går kväll. Slocknade i TV-soffan innan deltagarna i halvåttahosmej hunnit ge sina poäng. Vaknade därför redan halv fem i morse. Käkade. Blåbärsyoghurt och banan. Morgonlänk vid skolan. Ny rutt. Sprang till Pias Livs, känd för sina Nisses biffar, och tillbaks. Prick en mil. Benen kändes bra och jag kunde hålla en riktigt bra morgonfart. Avslutade igen med några situps och armpressar. Efter jobbet hem. Glad i hågen. Klev in i lägenheten. Nynnandes på Frankie Boys New York, New York. I vanliga fall ogillar vaimo att jag sjunger. Förstår inte riktigt varför! I dag verkade hon förstå att jag var både glad och lättad. Glad över chansen att få springa i världens häftigaste lopp. Lättad över att jag tagit rätt beslut. Tror jag? Lite smolk i glädjebägaren fick jag ändå idag. Peter och Marie S från Kalmar har valt att springa först nästa år. Vi träffades i höstas i NY och det klickade genast mellan oss. Därför skulle det ha varit skitkul att få träffa dem på nytt! Men, man kan ju inte få allt här i livet.
I kväll skall jag på gubbjumppa. Det lär bli en massa hoppande. Det gör jag så gärna. Men först skall jag svepa i mig ett bautaglas med Bennys Blåbärsbomb. Nami, nami!

Saldo: 10,0 km

Totalt: 1 144,5 km

Mål: + 74,5 km

Kanon: Drömresan bokad.

Kalkon: Att vi inte får träffa Peter och Marie S i NY.

Inga kommentarer: