onsdag 24 april 2013

GUBBJUMPPANS AVSLUTNING

Dag 114
Steg upp. Trötta ben. Funderade på loppet igår. Rätt nöjd med min insats. Ändå inte helnöjd. Jag startade för hårt. Fick därför kämpa hela tiden. Tycker att det borde ha gått lättare. Sluttiden 44:01 är heller ingen höjdare. I fjol sprang jag finalen på 42:21. Det blir tufft att komma under den! Kollade ÖT. Stor färgbild på framsidan. Visade bastucupstarten. Hittade mig själv i treans orangea (det stavas faktiskt så) pipo. Najs!
Till jobbet. Ut på en återhämtande morgonlänk. Vacker morgon. Men, fy tusan vad benen kändes tunga. Masade mig runt byn i snigelfart. Fick ihop en mil. Efteråt. En helt vanlig dag på jobbet. Hemma klockan fyra. Till Prisma med vaimo. Storhandlade. Hem igen. Satte igång ett chiabrödsbak. Mitt i baket håxade jag att mina kära frön fanns i skolan. Shitt pommfritt! Nåja. Det finns ju ändå tillräckligt med goda grejs i receptet. Blandade ihop de övriga ingredienserna. Kollade klockan. Kvart före sju skulle jag på säsongens sista gubbjumppa. Tajt! Mina bröd skulle inte hinna gräddas klart innan jag var tvungen att bege mig dit. Stängde av ugnsvärmen, slängde mig på Treken och pedade iväg. Brödbaket fick anstå. Pia-Maria M körde extra hårt med oss i kväll. Vissa övningar var helt omöjliga för mig. Men. Jag gjorde mitt bästa och mer kan man ju inte begära. Slapp dessutom lite lindrigare undan då jag passade på att dokumentera jumppandet med min surfplatta. Gubbarna var lite oroliga för att jag skulle lägga upp mina filmsnuttar på Youtube. Jag lugnade dem och sa att de bara är för privat bruk. I sommar skall jag nämligen i lugn och ro studera och lära mig de olika övningarna. På så vis kommer jag i höst att vara mycket väl förberedd. Vem vet, kanske det är jag som leder hela baletten då! Hur som helst. Vår ledare Pia-Maria avtackades av de svettiga jumppagubbarna med en rungande applåd. Hemma igen lagom till halvåttahosmej. Vaimo hade under tiden gräddat bröden. Vi avnjöt var sin rejäl nygräddad macka till kvällskaffet. Kanongott!
Om en och en halv vecka, den 4 maj skall jag springa i Helsinki City Run. För att vara riktigt pigg i benen då planerar jag att dra ner på löpningen rejält. I morgon kör jag ännu ett tufft backpass. Veckans långpass skall jag springa redan på lördag. Sen har jag ännu Bastucupens 15 km på måndag. Övriga dagar skall jag vila eller springa mycket lätta distanspass. Så har jag tänkt lägga upp det hela. Med tanke på min utmaning så känns det därför bra att jag ligger rejält på plus just nu.

Saldo: 10,0 km

Totalt: 1 226,6 km

Mål: + 76,6 km

Kanon: Att jag ligger rejält på plus inför HCR.

Kalkon: Glömde chiafröna på jobbet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visserligen uttalas ordet "orangea", men "Svenska skrivregler" rekommenderar att lämna ordet oböjt i skriven form eller t.ex. skriva orangefärgat 8) Samma gäller för andra adjektiv med stumt -e på slutet, typ beige då isf.

-Mattis

INGO sa...

Tack för infon Mattis! Jag tyckte också att ordet såg helknäppt ut.