torsdag 18 april 2013

BLEV FÖRSÖKSKANIN

Dag 108
I går kväll på gubbjumppan. Steppbrädor, hantlar, gummisnoddar och mattor i användning. Gubbarna svettades till Abbalåtar. My kind of music. Pia-Maria M hade satt ihop ett jätteroligt och varierande program. Synd bara att det var säsongens nästsista gubbjumppa. Senare på kvällen. Ettan kom hem. Hungrig som en varg. Fixade käk åt honom och töjde rumpmusklerna på köksbordet. Kollade med ett halvt öga på en PL-leaguematch. I säng först vid midnatt.
I morse. Bilade till jobbet. Där blev jag idag erbjuden att bli försökskanin. Eivor S ville testa ett nytt superpiller på mig, SportZym. Ett slags tillskott vid sport, hård träning och trauma. Alltså jag i ett nötskal. :-) Accepterade erbjudandet och lovade käka 4 piller om dagen. Enligt varudeklarationen så stöttar pillret bl a den muskeloskeletala (!) hälsan. Undrar just om jag kan märka det? I alla fall. Avslutade arbetsdagen med förmansskolning. Temat var utvecklingssamtal / medarbetarsamtal. Helt okej. Efteråt full fart hem. Snaskade i mig en banan. Sen var det dags för dagens löppass, backintervaller i backen vid gamla roskgräve. Kände mig rejält taggad inför pinan. Undrar hur man är funtad egentligen? Plus 6 grader Ett stilla vårregn välkomnade mig där ute Joggade iväg mot tortyrplatsen. Väl framme. Släppte ner pulsen till åttio. Sen var det dags att utmana backen. Hade som mål att klara den 270 m långa backen under minuten. Första gången av åtta. På prick en minut. Pulsen på toppen låg på 157. Upprepade proceduren sju gånger. Låg hela tiden strax under minuten, 57-59 sek. Kände mig skitnöjd med det. Joggade sen hemåt i maklig fart.
Vaimo hälsade mig välkommen med käk. Najs! Frågade om jag mött någon kändis vid roskgräve. Det hade jag inte. "Nå nee, vem aader enn to sko no vaa så taso att a far uut å spring i dehär vedri", konstaterade vaimo. Jag höll med henne samtidigt som jag lassade in proteiner i griskotlettform. Avslutade skrovmålet med en blåbärsbomb a la Benny S. Raap!
Förresten. Glömde berätta att jag idag bokat hotell till HCR. Vaimo och jag ska bo kungligt på Mannerheimvägen i Scandic Hotell Continental. Viktigt att nattsömnen blir god inför årets första riktiga utmaning. Och så måste jag ju också tänka på min muskeloskeletala hälsa. :-)

Saldo: 11,5 km

Totalt: 1 156,0 km

Mål: + 76,0 km

Kanon: Backintervaller i 3:39 min/km-fart.

Kalkon: Att gubbjumppan är på upphällningen.

Inga kommentarer: