måndag 25 mars 2013

SEXSNACK

Dag 84
IFK Jakobstad fick i går kväll, som jag lite befarade, storstryk i cupmatchen mot GBK. Gästerna reste hem med en övertygande seger i bagaget, 8-0. Inte kul alls för Jeppispojkarna.
Ny arbetsvecka. Startade den med en morgonlänk. Benen kändes okej efter gårdagens långpass. Jag kunde till och med gasa på lite uppför backarna. Fortfarande mycket is och snö på byvägarna, men inte längre så kallt. Tack! Tillbaka i skolan möttes jag av två unga Sexsnackare från Folkhälsan, Thomas K och Bettina E. Thomas känner jag från fotbollen och Bettina var en ny trevlig bekantskap. Det unga paret skulle alltså snacka sex med min klass. På plats var också Malin från ÖT som skulle skriva om snackandet. Eleverna förväntansfulla. Själv skulle jag inte delta. Passade därför på att göra lite skrivbordsarbete under tiden. Efteråt. Intervjuade snackarna. Ville veta om mina elever vågat ställa några frågor. Nej, men de hade varit väldigt uppmärksamma. Bra så!
Dagens blunder gjorde jag efter en lång skoldag. Lämnade de civila kläderna i pojkarnas omklädningsrum och drog på mig löparkläderna. Planerar nämligen att springa från S-market i morgon bitti. Håxade först senare att lompakko med mitt månadskort till bussen lämnade kvar i jackfickan. Det betyder att jag antingen måste betala cash för ditresan eller så springa hela sträckan. Det sistnämnda är uteslutet. För egentligen har jag ju vilodag i morgon. Nåja, kanske jag som stamresenär får åka med gratis ändå!
I dag har jag också bokat en påsklovsresa till Stockholm tillsammans med vaimo, minstingen och hans älskling. Åker på onsdag och återvänder på påsklördagen. Corinne och jag ser verkligen fram emot att få träffa vår son Jon. Han är nu inne på sitt andra år som psykologistuderande vid Karolinska. Hoppas verkligen att våren kommit lite längre i Stockholm. Jag tänker nämligen inte slarva med mina gamla Icebugs dit. Såheså!

Saldo: 8,2 km

Totalt: 904,5 km

Mål: + 64,5 km

Kanon: Att jag lyckades hitta båtbiljetter till Stockholmskeikkan.

Kalkon: Att IFK torskade så rejält.

Inga kommentarer: