söndag 3 mars 2013

LÅNGLÄNK 6

Dag 62
Långpass på agendan idag. Laddade ordentligt hela morgonen. Följde med Vasaloppet. Nästan fyra timmar i soffan. Imponerades. Deltagarna skidade på en dag ihop de kilometrar jag samlat ihop på en hel vecka. Åtminstone nästan. Bjarne H ringde och ville joina. Toppen!
Direkt efter att Vasaloppssegraren gått i mål så begav jag mig ut på banan. Gårdagens storm hade till all lycka dragit bort. Sol och ett par minusgrader. Perfekt! Träffade Bjarne vid hamnskogen. Vi fortsatte ut mot Schaumans. Farten var rätt uppskruvad. Vi låg strax under 5 min/km. Kändes bra ändå. Bjöd Bjarne på min nya geldrink. Han verkade gilla den. På slutet sjönk farten något, men sluttiden var ändå riktigt hyfsad, 1:47:21. Tiden är t ex nästan två minuter bättre än vad jag presterade på min första halvmara 2009.
Det som gläder mig allra mest är ändå antalet kilometrar jag samlat ihop under sportlovsveckan. För första gången i mitt liv har jag sprungit över 100 km. Det gamla rekordet på 84 km putsades rejält.
I morgon återvänder jag till rektorsexpeditionen, till mina medarbetare och elever. Jag gillar verkligen att få ordning på mitt liv igen. Måndagsvilan kommer också mycket lägligt.

Saldo: 21,2 km

Totalt: 680,6 km

Mål: + 60,6 km

Kanon: 100,5 km på en vecka

Kalkon: Att min utmaning börjar kännas för lätt! :-)

Inga kommentarer: