lördag 2 mars 2013

REKORDVECKA PÅ GÅNG

Dag 61
Lördag. Vaknade strax efter sex. Sovit något bättre än senaste natt. Dock inte som man gör efter en normal arbetsdag. Jag har en teori om att kroppen mår bäst då den regelbundet får jobba, äta och sova. Rubbas balansen så är läget inte längre optimalt. Sportlov är en typisk balansrubbare. Därav mina sömnproblem.
Nog filosoferat. Träffade Henry M vid Kristallen. Off mot Lannäslund. Rätt kallt, minus 14 någonting. Kändes inte så farligt. Lugnt prattempo. Jag hade glömt att ladda min Garmin så efter en dryg halvmil gav den upp. Shitt! Måste skärpa mig. Planering och goda förberedelser är A och O om jag skall komma i mål med min utmaning. Ingen större fara på taket dock. Rundan vi sprang är välbekant. Jag vet precis hur lång den är. Henry föreslog faktiskt att vi skulle förlänga den, men jag tvekade. I morgon har jag ju tänkt köra mitt långpass och då behöver jag ha pigga ben. Dessutom så hade jag ett rätt späckat lördagsprogram framför mig. Vi fortsatte därför som planerat och jag var hemma prick klockan 9.
Under sportlovsveckan har jag sprungit som aldrig förr. Och. Ifall jag i morgon lyckas fullfölja min långlänk så torde jag passera 100 km. Inte illa pinkat av en femtionia!

Saldo: 14,8 km

Totalt: 659,4 km

Mål: + 49,4 km

Kanon: Veckosaldot

Kalkon: Slarviga förberedelser

Inga kommentarer: