onsdag 13 mars 2013

ISKALLT

Dag 72
Kollade Champions League i går kväll. Barca mot Milan. Imponerades av hemmalagets kortpassningsspel. Messi, vilken lirare! Sent i säng. Sov som en stock. Väcktes av mobilen. Trött och långt ifrån utvilad. Off till jobbet med Golfen.
Morgonlänk vid skolan. Iskallt. Ville inte frysa rumpan av mig igen. På med två par kalsonger, tre par byxor, tre tröjor, två jackor, dubbla strumpor, dubbla vantar, mössa och rånarluva. Redo att möta kung Bore. Avverkade de dryga åtta kilometrarna i knapp styrfart. Kändes trögt och jobbigt, men jag frös iaf inte. Tillbaks i skolan. Möttes av Pia A i köket. Ingen värme i skolan. Inget varmvatten. Hade försökt få tag på fastighetsskötaren. Voi skååni. Jag är ingen Byggare Bob. Ringde efter hjälp. Fick till sist tag på fastighetsskötaren. Han kom på momangen. Skönt! Men det var det då rakt inte att kliva in i den iskalla duschen. Hujedamej! Fattar inte hur alla vinterbadare är funtade. Mitt vatten skall åtminstone vara kroppstemperererat! Efter en iskall länk gärna ett par grader varmare.
Fortsatte dagen med gröt, medarbetarsamtal, lektioner, ny dusch (denna gång varm), skollunch, rektorsmöte, IT-möte och ett möte för Jaros biljettförsäljare. Skall nu avsluta den med lite gubbjumppa. I morgon. HOP-HAB Cup. Är lite osäker på formen. Vet bara att jag kommer att göra mitt bästa. Får sen se hur långt det räcker.

Saldo: 8,2 km

Totalt: 774,6 km

Mål: + 54,6 km

Kanon: Messis 1-0 mål finns fortfarande på näthinnan.

Kalkon: Iskallt duschvatten

Inga kommentarer: