torsdag 14 mars 2013

REKORD

Dag 73
Kollade Champions League i går kväll också. Bayern mot mitt kära Arsenal. Spännande! Så nära att kanonjärerna överraskat alla och gått vidare. Nu blev det inte så. Tyskarna gick vidare pga fler mål gjorda på bortaplan. Ändå kände jag mig stolt över mitt lag. 
Tidigare på kvällen hade jag varit på gubbjumppa. Till skillnad från de två tidigare gångerna hängde jag rätt bra med. Inte så mycket hoppande och skuttande. I stället cirkelträning. Passade mig bättre. Krävde inte så mycket koordination. 
Efter jobbet laddade jag inför kvällens stora utmaning, HOP-HAB CUP. Käkade blåbärsjogurt med Chiafrön. Tog en tupplur. Käkade banan. Liftade med Bo L till Brahes bastu. Fick startlistan i min hand. Oh nej! Jag skulle starta med Peter F och Vesa B. Två riktigt duktiga löpare. Hoppades att de inte skulle dyka upp. Blev bönhörd av Vesa men inte av Peter. Jag hade som plan att börja lite försiktigare än senast. Siktade på 4:45 min/km. Ut på banan med Peter i nacken. Kollade klockan efter en kilometer. Perfekt, 4:44. Ökade tempot. Men bara en aning. Bjarne H, som startat en minut senare, passerade oss vid Masken. Han hade startat i ett galet högt tempo! Peter försökte haka på. Jag höll mig kall vilket var lätt i kylan. Höll mig till min plan. Peter gav upp. Joinade min rygg igen. Vid Schaumans nere i 4:39. Helt enligt planerna. Ökade lite till. Snart var vi nere på 4:33. Rekordfart! Bo L passerade oss. Han är omöjlig, den karln! Peter ökade tempot ytterligare. Jag släppte. Låg nu sist av alla startande. Skit samma. Rekordfart ändå. I mål. Leif K förkunnade min sluttid; 44:16. Jag jublade. Nästan halvminuten bättre än senast. Efteråt. I bastun. Glada miner. Alla verkade nöjda med sina lopp. Åkte hem med Bo. Kallt ute. Termometern i Bos bil visade minus 17.
I morgon. Morgonlänk. På eftermiddagen skall jag åka till Tammerfors med mina kollegor. Undrar hur många av dem som vill halka med på lördagslänken längs isiga storstadsgator?

Saldo: 9,6 km

Totalt: 784,2 km

Mål: + 54,2 km

Kanon: Nya rekordtiden

Kalkon: Drog in en massa kall luft i kväll. Hoppas det inte leder till framtida besvär.

Inga kommentarer: