fredag 8 mars 2013

HELMIGRÖT

Dag 67
Gårdagens backintervaller kändes minsann i mina ben då jag krängde mig ur sängen i morse. Tur att jag skulle springa först på em. Dessutom brukar det kännas rätt behagligt på löpmattan, om än något enformigt. Dagens höjdare dök faktiskt upp vid skollunchen, Helmigröt med kanel och socker!  Voi raatis va he va goo! Jag slevade i mig två tallrikar och funderade på en tredje, men tiden tog slut. Rastvakten painade. Eleverna verkade också älska gröten. Grisfatet gapade tomt. Mina kollegor däremot stirrade bara förundrat på mig då jag lovprisade skollunchen. De hade tydligen divergerande åsikt. Men vänta bara. Då de sitter på Sandlunden kommer de också att älska gröt i alla former. Det enda som pärttade mig var att jag hade glömt mina Chiafrön hemma på köksbordet. De skulle ha varit som grädde på moset!
Efter jobbet. Först till försäkringsbolaget och sen till bilverkstaden. Någon knäppgök hade sparkat sönder båda backspeglarna på Joels (vår förstföddes) WW Golf. Lyckades göra en skadeanmälan och beställa nya speglar. Inte att tänka på att han själv skulle fixa detta. Men. Jag får skylla mig själv. Värsta köörlingföräldern, det är jag det. Och nu har ju tåget för länge sedan lämnat stationen. 
Sen till Fitness. Sprang en timme. Lätt som en plätt. Gasade lite på slutet, men ändå ett väldigt rofyllt pass. Avslutade med tåhävningar, plankan och lite töjningar. Styv som en bock är jag tyvärr åxå.
Via lähikauppa hem. Slängde en Fazers blå och kinuskiglass i shoppingbäggen. Ska överraska vaimo med läckerheterna. Det är ju den internationella qvinnodagen i dag. Grattis!

Saldo: 11,0 km

Total: 725,2 km

Mål: + 55,2 km

Kanon: Helmigröt med kanel och socker - förtvivlat gott!

Kalkon: Hittade tyvärr inte Fazers blå med hasselnötter = Helmiklass!

Inga kommentarer: