torsdag 7 mars 2013

CHIAPREMIÄR

Dag 66
Gubbjumppan i går kväll avklarades utan några större pinsamheter. Nåja. Jag har ju fortfarande fruktansvärt svårt med moovsen. Vänster ben till höger arm lyckas nog, men inte på samma gång, om ni förstår vad jag menar. Det är väl bara att acceptera sina tillkortakommanden och smajla åt bedrövelsen. 
I morse. Steg upp klockan fem. Kollade vilopulsen. Låga 47. Najs! Morgonlänk i Bosund. Kallt ute och en nordvästan som skar genom märg och ben. Den extra jackan, rånarluvan och de nya vantarna jag fått av mor räddade mig. Kändes bättre då jag fick vinden i ryggen. Solen gick upp då jag svängde ut på Larsmovägen. Kanonvackert!
Efteråt. I lärarrummet. Sedvanlig morgongröt med äppelmos. Men. För första gången strödde jag också på en rågad matsked Chiafrön. Fröna såg ut som muslortar där de simmade omkring i mjölkhavet. Smakade nada. No big deal. Viktigast är ju att jag blir uthållig som en Tarahumaraindian - kanske inte bara som löpare! :-)
På eftermiddagen till Bjärgas. Avskedskaffe åt våra trevliga norska gäster. Hemma vid femtiden. Bytte genast tillbaks till löpkläderna. Hade faktiskt hunnit tvätta dem i skolan. Strålande sol. Inte så kallt och blåsigt. Gav järnet åtta gånger uppför min 270 meter långa intervallbacke. Inte under minuten, men det hade jag inte förväntat mig heller. Joggade sen hem i solnedgången. I morgon står det löpmatta och styrketräning på agendan.

Saldo: 17,2 km

Totalt: 714,2 km

Mål: + 54,2 km

Kanon: Vilopulsen i morse under 50.

Kalkon: Mina mooves under gubbjumppan.

Inga kommentarer: