torsdag 21 mars 2013

BRÖDBAK

Dag 80
Måste börja med att berätta lite om gårdagen. Efter jobbet. Till Halpa-Halli. Handlade ingredienser till mitt Chiabrödbak. Svårt att hitta alla konstigheterna. Letade och letade. Lyckades till slut få hjälp av en vänlig expedit. Hon fixade fram allt i ett kick.
Efter HH-besöket passade jag på att kika in till Sportia Mattsson för att kolla om mina Nike Free dojor hade kommit. Det hade de. Eller rättare sagt. Ett par gröna Nike Free! Gröna! WTF! Jag hade ju beställt ett blått par. Expediten förstående. Sade att jag inte behövde köpa skorna. Sjysst! I stället provade jag ett par Asics DS Trainer som jag också kikat på länge. Vips så förvann de ner i inköpspåsen. Snacka om impulsköp!
Sen fick jag bråttom. Ville få Chiadegen klar före gubbjumppan. Det lyckades med vaimos hjälp. Hon lovade dessutom att grädda bröden så länge jag jumppade. Najs!
Lite folk på gubbjumppan, eller Manpower som kursen egentligen heter. Vi cirkeltränade och jag svettades som aldrig förr. Luften var ovanligt fräsch ändå. Inga stinkbomber denna gång. :-)
Då jag kom hem möttes jag av ljuvliga dofter från mitt bak. Tre gyllenbruna Chiabröd stod uppradade. Ivrigt inväntade mina visdomständer. Mmmmm! Pedade till Trädgårdsgatan med ett bröd åt mina föräldrar. Papp stirrade skeptiskt på det, men mamm visste dess värde. Avrundade kvällen med två matlagningsprogram på dumburken. Borde jag sadla om på gamla dar?
I morse. Vaknade 4:36. Min inbyggda väckarklocka behöver nog justeras en aning. Sneglade på Chiabröden, men nöjde mig med en banan. Kollade utetemperaturen. Fortfarande kallt. Nordliga vindar mötte mig igen på utsidan. Voi skrääpi! Kände mig omotiverad. Egentligen hade jag ju backintervaller på agendan i dag. Tvungen att skippa dem. Alldeles för tajt schema idag. Var tvungen att springa nu för att hinna. I skolan byltade jag därför på mig multum med kläder. Tog nästan allt vad jag hittade. Kunde sen knappt röra mig. Ut i byn ändå. Långsamt och trögt. Kände att löpningen inte gav något. Rundade trots det byn i normal ordning och fick ihop en knapp mil.
Efter jobbet. Till kommungåden. Förmansskolning. Arkivering och dokumentering på agendan. Inte så sprittande, men lärorikt. Kvällen fortsätter med ett möte för Jaros föräldragrupp. Sen blir det Chiamackor till kvällskaffi!

Saldo: 8,2 km

Totalt: 853,3 km

Mål: + 53,3 km

Kanon: Chiabrödbaket lyckades över förväntan.

Kalkon: Backintervallerna blev osprungna.

Inga kommentarer: