lördag 23 mars 2013

MÖSSLÖS

Dag 82
Jobbade som ordningsvakt på Jaro-SJK i går kväll. Ingen höjdarmatch. Slutade 0-0. Det var däremot Spanien-Finland lite senare på kvällen. Matchen slutade 1-1. Mycket starkt av Paatelainens pojkar. Sandvikas Lasse hade tippat att den skulle sluta 48-0. Men han trodde väl att det handlade om hästpolo eller något liknande.
Vaimo väckte mig för omväxlings skull tidigt i morse. Ville att jag skulle fixa fram morgonkaffet. Åtlydde naturligtvis befallningen. Inte genast, men nästan. Full rulle redan från morgonkvisten alltså. Efter morgonbestyren. Morgonlänk. Träffade Henry M och Calle V vid Kristallen. Vi sprang den normala lördagsrundan. Mina ben kändes för en gångs skull riktigt pigga. Fick faktiskt hålla tillbaks för att inte rusa iväg. Henry och Calle däremot turades om att överträffa varandra i trötthetsbetygelser. Det verkade gå trögt för dem båda. Jag smålog åt deras jämrande och njöt av det vackra vädret. Marssolen värmde. Najs! Hemma igen strax efter halv nio.
Bråttom sen. Klockan halvtio hade jag sammankallat till läktartalko i Tellus. Sen skulle jag på begravning. Duschade och bytte kläder i rekordfart. Chiagröt, kaffe och macka. Off  till Tellus. Tog hjälp av några juniorföräldrar för att få ut de mobila läktarna. Funkade bra. Sen transporterade Leif N och jag två läktare till Centralplan. Tillbaks till Tellus. Där letade jag en god stund efter min I LOVE NY - mössa. Gillar mössan skarpt. Spårlöst försvunnen. Fattade nada. Var tvungen att avblåsa sökandet. Begravningen kallade. Hem igen. På med mustapuku och off till Larsmo kyrka. Skämdes över min skitiga Golf. Funderade på att parkera den vid Bjärgas, ca 1 km från kyrkan. Men hade inte tid med dylika manövrar. Rattade därför in Golfen längst in på parkeringen och klev snabbt ur den. Kollade att ingen skulle se att det var min bil. Tror att jag lyckade. I kyrkan. Rätt mycket folk. Satte mig nästan längst bak. Preludium. Vackra orgeltoner strömmade ner. Kände igen Anthem. Efter den stämningsfulla jordfästningen åkte jag till Prisma. Skulle handla mjölk och några geldrinkar till söndagens långpass. Hittade aprilnumret av Runners World, jess! Men inga geldrinkar!
Nåja. Då sparar jag ju ett par juuro. Snåljåpen i mig talade. I stället kan jag ju kolhydratladda med lite extra gröt på förhand. Tillbaks till Tellus för att leta efter min borttappade mössa. Inget napp nu heller. Fattade nada. 
Hem igen. Vaimo hade börjat städa så därför ställde jag mig vid spisen. Trollade fram potatismos och grisytterfilé. Skitgott! Avrundade med lite gammal pannkaka. Funkade bra då jag kryddat den med jordgubbssylt. Efterlyste min mössa på FB. Sen äntligen. Soffan och nyaste numret av Runners World. Jättenajs!

Saldo: 11,5 km

Totalt: 874,8 km

Mål: + 54,4 km

Kanon: Lätta ben.

Kalkon: Saknar min I LOVE NY - mössa. :-(

Inga kommentarer: