måndag 18 februari 2013

VILODAG 7

Dag 49
Ny arbetsvecka. Vaknade någorlunda utvilad. Benen kändes okej. Gårdagens långpass lämnade en bra smak i munnen. Efteråt tittade jag in på en av de tre löparbloggar jag följer, www.rocknrollrunning.com Tjejen, som bor på Lidingö, hade samma dag kutat 40 km i 4:38-tempo!!! Mina 21,5 dito bleknade. Å andra sidan så hade hon tankat med fattiga riddare. Kanske något jag borde ta efter! Längtar redan till nästa söndag.
På jobbet. Vanlig måndagsfeelis. Eleverna trötta och högljudda. Lärarna. Tja, inte ens de verkade så pigga. Egentligen borde ju alla vara utvilade på veckans första dag. Så är det nått. Planerade att lifta hem med vaimo efter jobbet. Det sket sig eftersom jag hamnade att stanna kvar efter skoldagens slut. Skidjippo med hem- och skolaföreningen. Siktar nu på att hinna ta en tupplur på hälsovårdarens soffa. Sen hem med sista bussen från Kokkola. Måtte jag inte missar den!

Saldo: 0,0 km

Totalt: 500,1 km

Mål: + 10,1 km

Kanon: Rensat skrivbord

Kalkon: Lång arbetsdag

Inga kommentarer: