måndag 11 februari 2013

VILODAG 6

Dag 42
Sov extremt dåligt i natt. Vet inte riktigt varför, men tur i oturen var att jag hade årets sjätte vilodag inprickad i dag. Off till jobbet i vanlig ordning med sexans buss. Hemma igen strax efter fyra. Slängde i mig ett par mackor med oboj. Bredde mackorna med mitt nya svindyra kolesterolnedsättande smör/margarin, Becel ProActiv. Undrar verkligen om det funkar? Avrundade anrättningen med en rejäl portion klappagröjt. Stretchade sen lite på köksbordet. Konstigt att vaimo inte protesterade, men hon har väl resignerat och låter mig hållas.
På kvällen besökte jag min mamma som plötsligt hamnat in på hospitalet. Hon verkade bli glad åt besöket, Året Runt och de franska pastillerna. Hoppades få komma hem redan i morgon. Det hoppas jag verkligen också. Hon hade nämligen hamnat i ett rum där Gökboet framstod som rena idyllen! Lyckligtvis fick hon byta rum lite senare.
Resten av kvällen låg jag och dåsade framför dumburken. I morgon är det fastlagstisdag. Då är er igen dags för en ny invägning och sen morgonlänk.

Saldo: 0,0 km

Totalt: 426,7 km

Mål: + 7,1 km

Kanon: Att mamma fick byta rum.

Kalkon: Den bristfälliga nattsömnen stör mig.

Inga kommentarer: