söndag 10 februari 2013

TVÅHUNDRA!

Dag 41
Backintervaller på söndagsmenyn. Riktigt hyfsat väder och plogade cykelvägar, man tackar! Ut på banan vid middagstid. Mötte Jonas H vid Lannäslund. Han var ute med lillflickan.
- Morjens Ingo! Backintervaller på gång?
- Jepp, hur visste du det?
- Följer med din blogg.
Tummen upp för Jonas H och alla mina läsare. Enligt bloggstatistiken är ni över 200 som dagligen är inne. Oerhört inspirerande! Tack!
Fortsatte med ett brett leende på läpparna mot roskgräve. Första intervallen kutade jag de 270 metrarna på minuten. Drygt 5 sek bättre än senast! Pulsen fick jag också upp lite bättre denna gång, maxade 160. Följande intervaller fortsatte jag med samma fart, men på de två sista ballade jag ur. Orkade helt enkelt inte! Rätt nöjd ändå joggade jag sen hemåt.
I morgon vilar jag. Samtidigt laddar jag upp inför torsdagens race, HOP-HAB CUP - deltävling fem. Planerar att persa igen, men det lär bli svårt. Hoppas på medvind och en stimulerande rygg att jaga.

Saldo: 14,4 km

Totalt: 426,7 km

Plus: 17,1 km

Kanon: Att ni är över 200 som dagligen är inne på min blogg.

Kalkon: Att jag inte lyckades hålla upp farten på de två sista intervallerna.

Inga kommentarer: