onsdag 20 februari 2013

OPTIMERAD TIDSANVÄNDNING

Dag 51
Kravlade mig upp ur sänghalmen. Trögt. Sur. Sur för att Arsenal torskat i gårdagskvällen CL-match. Sur för Sandlers sura kommentarer på fejan. Käkade banan. Ögnade igenom ÖT. Mindes. Tretusensexhundra biljetter sålda till TOTO i sommar!!! Wow! Helt otroligt! Morgonhumöret nousussa.
På med löpkläderna. Packade en liten ryggsäck med ombyteskläder. Sprang till busstation. En kilometer kasassa. Förklarade mitt planerade upplägg för Eriksson, busschaffisen. Han genast med på noterna. Skulle släppa av mig vid S-market i Holm. Sen droppa min ryggsäck vid vägkanten i Bosund. Uppfattat. Klev av som planerat. Började springa norrut. Hyfsat löpväder. Plogade cykelvägar. Motvind. Lite störande. Vadelmalemonad i bätet. Inte optimalt, men gott! Höll normal morgonlänksfart. Plockade upp ryggsäcken utanför grillen i byn. I mål. Nöjd och belåten. Klockan 7:30. Tyst i huset. Optimerad tidsanvändning.
På jobbet. Aamupuuro. Kaffi. Medarbetarsamtal och Afrikas länder. Off till Polaris med Andreas H, rektorskollega. Lunch med övriga Larsmorektorer. Arbetshandledning med C Treier, vår mentor. Kloka tankar. Roliga inputs. Vänskap. Timmarna flög.
Efter jobbet. Hem med Kari R och Maria S. Magnifikt februariväder! Löplusta. Voi tusan! Löpkläderna på tork i Bosund! Hälsade på mamm å papp. Sprang sen hem till vaimo och barn. Skall försöka stjäla till mig en rejäl powernap på tv-soffan i kväll. Få se hur det går.

Saldo: 13,9 km

Totalt: 522,3 km

Mål: + 12,3 km

Kanon: Februarivädret

Kalkon: Att jag missade det mesta av kanonvädret

Inga kommentarer: