fredag 22 februari 2013

INSPIRERANDE MÖTEN

Dag 53
Gårdagens frossande i köttfärslimpa och pizza-slajs gav genast utslag på badrumsvågen. Vid invägningen i morse hade jag det på känn, men blev ändå rätt överraskad av domen, + 1,8 kg. Raxbesöket, kanske inte mitt smartaste drag.
Fredagar betyder "afterwork" på Fitness. Började med att kuta på matta. Kändes bra, om än något töögot. Min gode vän Henry M brukar säga att han får nära-döden-upplevelser varje gång han äntrar löpmattan. Eftersom han är i branschen borde han ju veta vad han pratar om! Jag är nog inte lika hård i mitt omdöme. Ibland är det faktiskt riktigt rogivande att kuta på matta. I dag delade jag upp löpningen i två pass.
Möte 1
Då jag närmade mig slutet av mitt första pass, såg jag två ungdomar som letade efter lediga mattor. Jag erbjöd min åt killen och visade en ledig matta åt hans tjej (?).
- "Nä, spring to bara så du får ihop miiln denn", svarade killen.
Eftersom jag inte kände honom frågade jag hur han kände till min utmaning.
- "Nåjaa, ja bor i Näsi å ha hört att du springär"
Kul med dylik feedback, tänkte jag och hoppade av mattan. Fortsatte sen med lite styrketräning för mage och vader. Sen upp på mattan igen för ett andra pass.
Möte 2
Avrundade mitt Fitnesspass med bastubad. Vi var två pinnar i bastun.
- "Nå hu gaar e för maratonmannen?" frågade den ena pinnen, en lång yngling.
Vad nu, en till som kände mig utan att jag hade den blekaste aning om vem han var. Det visade sig att han kom från Esse och hette Pettersson. Vi pratade en god stund om löpning på bastulaven. Pettersson berättade att han debuterat i Stockholm Marathon 2012 och att han fortsatt att springa regelbundet. Siktade på Helsinki City Run i maj.
Efter bastun off till min närbutik för att fylla på husets jääkaappi.
Möte 3
I kassakön dök en barndomsvän upp, Johan Ö. Gissa vad vi kom att prata om. Löpning naturligtvis. Johan berättade att han sprungit rätt mycket, men att han just nu hade problem med sina knän. Han förundrade sig över att jag hållits så frisk. Kassörskan blev nog lite ledsen för att vi båda glömde att hälsa på henne. Så pass intensiv var vår diskussion. Skall naturligtvis hälsa extra glatt på henne nästa gång.
Dessa tre möten är utmärkta exempel från min vardag som löpare och bloggare. Jag får positiv feedback i massor. Det är jag väldigt glad över. Tack!
Då jag kom hem stjälpte jag i mig Oboj och några mackor. Kollade också SMS-inkorgen. "Tomorrow 6:30 vid ljuuse. HM". Blir att gå och lägga sig tidigt i kväll, men he e så tå!

Saldo: 12,0 km

Totalt: 545,2 km

Mål: + 15,2 km

Kanon: Möten

Kalkon: Egentligen bara att jag glömde hälsa på kassörskan

Inga kommentarer: