lördag 9 februari 2013

LÅNGLÄNK 3

Dag 40
Min utmaning har nu pågått lika länge som Mose var uppe på Sinai berg. Känner onekligen en viss tillfredsställelse över att jag fortfarande är med i matchen. Samtidigt inser jag naturligtvis att det ännu återstår fruktansvärt många mil!
I morse blev det faktiskt en ny långlänk. Gjorde den tillsammans med Bo L, Henry M, Tony S och Calle V. Kylan och en besvärlig nordan störde oss lite på Larsmovägen, men humöret var ändå på topp. Vi "tankade" som vanligt vid Svedjenabba. Jag passade samtidigt på att tappa min ena vante. Märkte det först efter flera hundra meters löpning. Shitt pommfritt! Bara att vända om och leta rätt på vanten. Hittade den och fick gasa på rejält för att hinna ifatt resten av gänget. Hann upp kvartetten i Sveden. Då jag senare svängde in på gårdsplanen, kunde jag till min stora glädje konstatera att jag,  tack vare vant-tappet, faktiskt inkasserat årets tredje långlänk. 
I morgon står det backintervaller på programmet. Inte något jag ser fram emot precis!

Saldo: 15,0 km

Totalt: 412,3 km

Mål: + 12,7 km

Kanon: Två långlänkar på en vecka.

Kalkon: Pga mina dåliga testvärden saknade jag ägg och bacon på frukostbordet. :-(


Inga kommentarer: