torsdag 7 februari 2013

LÅNGLÄNK 2

Dag 38
Kvällslänk med Henry M och Calle V. Rätt kallt ute, men annars rätt bra förhållanden. Tjuvstartade och sprang först till vår närbutik efter två paket Juhlamokka åt vaimo. Hon skulle på nattskift och hade blivit utan sitt ettmeddaskaffi. De övriga kunderna i butiken funderade säkert vad det var för en typ som kom inrusande med rånarluva och spikskor. Föga visste de att jag ju faktiskt utförde en kärlekshandling! Kryddade den dessutom med en Maxitupla.
Henry och Calle väntade på mig vid Kristallen. Påbyltade som inför den värsta polarexpedition! Off längs Larsmovägen. Grabbarna tyckte att vi höll alldeles för hög fart, men jag lugnade dem och sa att farten var helt normal, 6 min/km. Då kontrade med att jag hade något fel på klockan. No way! Min Garmin FR 210 följer ju NASAS satelliter. Hur som helst så samlade vi på oss rejält med kilometrar denna torsdagskväll. Najs!
I morgon bitti är det dags för en ny besiktning. Nu skall jag på besöka en riktig doktor. Få se vad han hittar i min gamla kropp. Jag bävar. Gissar att det kommer att bli lite si och så med nattsömnen!

Saldo: 16,3 km

Totalt: 387,3 km

Mål: + 7,3 km

Kanon: Långlänk igen!

Kalkon: Magen vet redan av läkarbesöket i morgon.

Inga kommentarer: