fredag 1 februari 2013

EN HELT VANLIG FREDAG

Dag 32
Fredagsfeeling. Direkt efter jobbet till Fitness. Vackert väder ute så lite galet att träna inomhus. Bestämde mig för att dela upp löpningen i flera pass varvat med med styrketräning för leggsen. Började med att springa 3 km i hyfsad fart, 5 min/km. Fortsatte med att ge mina baklår en rejäl omgång i maskinerna. Upp på mattan igen och samma sträcka. Sedan var det dags för den styrkeövning jag hatar allra mest, knäböj. Stånk och stön! Åter upp på mattan och sedan tåhävningar med 50 kg på stången. Oaaaj, vaderna brände som eld efteråt! Avslutade det hela med ett sista löppass. Efteråt bastubad och svartvinbärssaft. Mission completed for today.
I morgon bitti har jag träff med hop-habarna klockan halv åtta. Nu väntar soffan, hauskat kotivideot och på spåret. Sedan i säng. En helt vanlig fredag i mitt en-mil-om-dagen-liv.

Saldo: 12,0 km

Totalt: 324,8 km

Mål: + 4,8

Kanon: Att jag äntligen kom igång med styrketräningen.

Kalkon: Att jag missade den vackra februarisolen.

Inga kommentarer: