lördag 23 februari 2013

LÖRDAGSSTRUL

Dag 54
Gick å la mig strax efter nio på fredagskvällen. Vaimo något förundrad, men hon vet vid vet här laget att jag är smått galen. Läste ett par kapitel ur Haruki Murakamis bok "Vad jag pratar om när jag pratar om löpning". Rekommenderas. Slumrade in strax före Kymmenen Uutiset.
Upp med vaimo halvsex. Hon till jobbet. Jag på lördagslänk med Henry M. Lätt aamupala, lite oboj och en chiabatta-macka. Ut på banan och off till mötesplatsen. Anlände på utsatt tid. Väntade 5 min. Ingen Henry syntes till. Väntade 5 min till. Fortfarande ingen Henry. WTF! Borde ha tagit med mig mobilen. Beslöt mig för att sticka iväg på egen hand. Lite blåsigt, men annars bra löpväder. Kändes segt. Strax efter roskisbacken. Åånej! Inte nu igen. Perjantai-nakit pockade på min uppmärksamhet. Ville ut. Lyckligtvis mycket sparsamt med folk ute på vägarna. Toalettbestyret avklarades på ett kick. Borstade lite snö över bedrövelsen. Fortsatte framåt. Hemma igen strax före åtta. Genast då jag kom innanför dörren ringde Henry. 
- Skratt int naa!
Han hade helt missat tiden. Legat på soffan Trott att vi skulle starta först halv åtta. Sånt händer. Jag skrattade ändå.
Käkade sen havregrynsgröt toppat med morsans goda äppelmos. Avrundade me kaffi. I dag ska ja hälsa på mamm å papp, storhandla, titta på skid vm, premier league och melodifestival. Har också lovat Corinne att vara lite mer social ikväll, vad nu det kan innebära.

Saldo: 13,0 km

Totalt: 558,2 km

Mål: + 18,2 km

Kanon: Havregrynsgröt med äppelmos, förtvivlat gott!

Kalkon: Min oberäkneliga mage

Inga kommentarer: