söndag 17 februari 2013

LÅNGLÄNK 4

Dag 48
Sovmorgon. Så var det tänkt. Vaknade 6:15. Steg upp. Långlänk på agendan. Tankade med havregrynsgröt och två apelsiner. Kollade ÖT och FB. Laddade. Fyllde vätskebältet. Tvingade i mig en Dexalgel, hujedamej va sliskigt!
Ut på banan vid niosnåret. Hyfsat väder, kring noll, ingen nysnö. Benen långtifrån utvilade. Tre depåstopp inplanerade, 5 - 10 - 15 km. De två senare med gel.
Startade i maklig takt. Rädd att gå in i väggen. Överraskade kroppen med att ta en annan väg än planerat. Watt dö fack? Hörde jag från hypofysen. Sprang egentligen Jakob Marathons halvmaratonbana. Men i motsatt riktning. Benen märkte nada. Allt flöt på fint. Tankade vid Schaumans, Fårholmsbron och vid roskgräve. Behövdes. Gelen smakade likväl pyton. Hade tre olika. Den med citronsmak var värst. Kände mig relativt pigg ännu efter sista tankningen. Gasade lite på slutet. Fick ihop en halvmara. Snittade 5,54 min / km.
Hemma. Duschade. Käkade. Laddade upp min runda på en superb svensk löparsajt, jogg.se. Sajten har över 90 000 medlemmar. Rekommenderas varmt. Just nu ligger jag på en hedrande 79:de plats. Beaktar man dessutom min ålder, så har jag bara en kvinna från Ulricehamn född 58 framför mig. :-) 
I morgon vila. Skulle egentligen kunna ta ledigt på tisdag också. Få se hur jag gör. Benen får bestämma.

Saldo: 21,5 km

Total: 500,1 km

Mål: + 20,1 km

Kanon: Årets längsta

Kalkon: Sportgel

Inga kommentarer: