onsdag 16 januari 2013

TUNGT

Dag 16
Vaknade tidigt i morse också. Tryckte i mig ett par mackor och min nyfunna favoritdryck Oboy. Off to Bosund med 6-bussen, på med Icebugsen och en massa lager-på-lager-kläder. Inte så värst kallt, men jag hade lovat morzan att ta det extra försiktigt då jag är så snoro. Drog upp rånarhuvan över andningsorganen och sedan bar det av. Kändes tungt redan från början, men jag skyllde på att syretillförseln ju var rejält begränsad. Hur som helst så pinnade jag vidare och tänkte att då jag blir varm i kläderna, så börjar det nog gå lättare. Tji fick jag! Även om farten var låg så kändes hela kroppen som ett berg, inte ens mina nymasserade apostlahästar var speciellt ystra. Bara att bita ihop. Till all lycka är ju mina morgonlänkar definitivt inga mandomsprov, så jag kom nog lyckligt i mål denna gång också.
Nu funderar jag på att skippa torsdagens morgonlänk och i stället joina grabbarna i HOP-HAB senare på kvällen. På så vis får jag ju några timmars extra vila. Lär behövas!

Saldo: 8,2 km

Totalt: 165,9 km

Mål: + 5,9 km

Kanon: Att jag ännu, mina motgångar till trots, står på plus!

Kalkon: Jag börjar bli söndertorkad under näsan, voi nenä!

Inga kommentarer: