måndag 21 januari 2013

TRÖGT

Dag 21
Vaknade 5:00 efter ännu en god natts sömn. Kollade utetemperaturen. Shitt pommfritt, -15,8! Hade som vanligt plockat fram mina löpkläder kvällen innan, men hamnade att komplettera dem med ett par extra lager. Sålunda krängde jag på mig nertill: två par kalsonger, tights och två par "yttrare" (ord som jag lärt mig av mina elever i Bosund skola). Upptill blev det en minst lika omfattande utstyrsel: en undertröja, två jumprar och två jackor. Detta kompletterades med en mössa, en rånarluva, två halsskydd, två par strumpor, ett par handskar, ett par vantar och så naturligtvis mina älskade Icebugs. Kung Bore fick se sig där bak, är det utelänk så är det!
Med buss till skolan och sedan bar det av. Början gick bra och jag startade i 5:12-tempo, men bara efter dryga tre km:s löpning tog bensinen slut och jag kände mig både sliten, stum och trött. Fattade nada. Knölade mig runt, men fick stanna fyra (!) gånger för att vila. Då jag sprängde målsnöret hade farten sjunkit till skamliga 6:29.
Efter att ha analyserat min morgonlänk över en tallrik havregrynsgröt, så kom jag fram till att jag nog inte är riktigt kvitt min förkylning ännu. Dessutom så är det rätt jobbigt att springa med rånarluva framför munnen. Lite som att vara en fisk uppe på landbacken, antar jag. :-)

Saldo: 8,2 km

Totalt: 210,4 km

Mål: + 0,4 km

Kanon: Funderar på om det finns något värt att notera.

Kalkon: Att det gick så tungt på den senare halvan.

Inga kommentarer: